De computer sluit niet automatisch af

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunshine760510

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
Sinds ik Windows XP op mijn Pentium II heb geinstalleerd sluit mijn computer niet meer automatisch af. Ik krijg de melding 'u kunt nu de computer uitschakelen' en moet dan handmatig de knop indrukken zodat de computer uitgaat. Weet iemand hoe ik dit aan kan passen? Voorheen, toen ik nog Windows ME erop had staan deed hij het wel gewoon.

Alvast bedankt voor de hulp. :rolleyes:

welkom bij helpmij.

Heb je al bij energiebeheer gekeken in je configuratiescherm
AMP dacht ik......;)
Daar kun je de instellingen maken.

haha had ik ook moet gewoon de goede drivers instaleren

Heeft dit buiten de APM functie zoals Puppie al aangaf, ook niet te maken met het BIOS ??

Volgens mij is het zo dat als het niet door het bios of moederbord wordt ondersteund, dat dan ook APM niet zal werken....:rolleyes:

APM

Hoi, ik heb bij energiebeheer gekeken, hier zie ik apm en kan ik iets aanvinken: 'ondersteuning inschakelen'. Zou dit moeten helpen?

Yep,

Daar moet je even een vinkje neerzetten en dan zou het moeten werken ;)

Nu start hij opnieuw op na afsluiten

Mmm, de computer start nu opnieuw op na het afsluiten (en ik heb echt op afsluiten geklikt en niet op opnieuw opstarten). :(

Moet ik toch andere drivers installeren of iets in de bios aanpassen en hoe doe ik dat?

Alvast bedankt voor de antwoorden tot nu toe!! :thumb:

Ga naar systeemeigenschappen, dan tabblad geavanceerd en klik op instellingen bij de optie opstart- en herstartinstellingen. Haal het vinkje weg bij automatisch opnieuw opstarten

Hij start nog steeds op na afsluiten

Ik heb het vinkje weggehaald maar na het afsluiten, gaat hij weer uit zichzelf opstarten??? :confused:

Geplaatst door bboy
haha had ik ook moet gewoon de goede drivers instaleren
haha, wat een lol.:rolleyes:
Het heeft niks met drivers te maken.

@sunshine760510,

Je zal even in het Bios moeten kijken of APM en ACPI daar ingeschakeld zijn.

Het werkt nog steeds niet...

Hoi,

ik heb gezocht in de Bios maar ik kan APM en ACPI niet vinden :( Ik heb bij elke menu gekeken.

Hij blijft opnieuw opstarten, behalve als ik dat vinkje weghaal bij APM, dan krijg ik weer de melding 'u kunt nu de computer uitschakelen'.

:confused:

Nog niet opgelost...

Ik heb beide termen niet gevonden onder power management. Op de website heb ik wel gekeken maar ik heb nog geen tijd gehad om het helemaal te lezen aangezien het best veel informatie is wat er staat. Wel het een en ander geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Jammer genoeg.

Wanneer ik de oplossing gevonden heb of als iemand nog een tip heeft dan laat ik het op dit forum weten...

groetjes

Ik heb het zelfde probleem gehad!!!, niet meer dus.
APM vinkje ingeschakeld , bios stond goed.
Naar ff zoeken kwam ik het volgende tegen:

een van onze medetweakers gaf mij een hint hoe ik het probleem op kon lossen met de welbekende shutdown problemen onder XP, waarbij de PC een restart gaf, i.p.v. een shutdown (ook al stond APM aangevinkt en ondersteunt mijn systeem ACPI).
Ik had alle mogelijke oorzaken zoals DirectCD, Creative etc. allemaal al uitgeprobeerd, en dat heeft allemaal niks geholpen.
Wat was bij mij de oplossing?
Ik heb eerst in mijn device manager gekeken hoe mijn computer was geconfigureerd. Daar stond in eerste instantie een "Standard PC".
Ik heb toen de setup van XP opnieuw opgestart, via de bootable CD, en op dat moment dat de setup zegt: "Press F6 to install 3rd party SCSI/Raidsoftware" o.i.d. druk je op F5, i.p.v. op F6.
Je krijgt dan nog de melding "press F2 for ASR", en daarna kun je kiezen wat voor PC je hebt.
Ik heb toen gekozen voor Adanced Configuration and Power Interface PC (niet de uniprocessor), en ik heb toen mijn bestaande systeem gerepareerd.
Daarna heb ik weer gekeken in mijn devicemanager, en nu staat er als computer een "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) pc".
En ja hoor, onder het powermanagement, is het tabblad APM verdwenen.
Nadat ik een shutdown heb gegeven, is mijn PC netjes afgesloten, i.p.v. een reboot te geven.
Ik weet niet of deze oplossing al eens eerder is gegeven, maar in de search kon ik er niks over terugvinden.
Ik kan natuurlijk ook niet garanderen dat dit bij iedereen werkt, maar je zou eens kunnen kijken onder de Device Manager wat voor computer je hebt staan.
Als daar een standard PC staat, en je hebt last van de shutdown/reboot problemen onder XP, dan zou je deze stappen eens uit moeten proberen.

Ik heb dus hetzelfde gedaan en jawel weg tablad APM.
Dit was een P2 400mhz met asus p2b-f (met ACPI ondersteuning) moederbord ( geen bios update gedaan ) pc werkte verder goed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ,kost je een uurtje en dan weet je het.

Groeten marco
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan