"de doelschijf is vol"

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
273
Wanneer ik op mijn oude computer een usb stick of een externe harde schijf aansluit en ik er een bestand op wil zetten dan zegt hij voordurend dat dat niet goed omdat de doelschijf (de usb stick of harde schijf dus) vol is...Terwijl dit helemaal niet zo is.

Dacht eerst dat het aan de USB stick lag, dus heb dan een nieuwe gekocht en daarna met mijn externe harde schijf geprobeerd, maar het lukt met geen van de drie.

Iemand een oplossing? Pc draait op XP.
 
Bestand groter dan 4GB en de schijf/usb stick is als FAT32 geformatteerd?
 
Geen idee wat FAT32 is, maar het bestand is inderdaad groter dan 4 gb
 
oké, bedankt!

en valt daar iets aan te veranderen? heb die bestanden eigenlijk wel nodig!
 
Om te weten of je schijf FAT32 of NTFS is ga je even naar "Deze computer" en daar drukt u op de schijf waarvan u het bestand wilt lezen (lees: afhalen en naar usb zetten). Met de rechtermuisklik drukt u dus op die schijf, en dan kiest u voor eigenschappen. Dan staat er: Bestandssysteem en daar achter staat NTFS of FAT32. Dan weet je in ieder geval wat het is ;) Want anders zal het dus ergens anders aan liggen (waar ik niet van uit ga:p)
 
de C schijf (vaste schijf in de pc) is al ntfs.

de externe harde schijf is echter fat 32. wanneer ik de stappen uit de link volg lukt dit echt niet. ik krijg dan wel het venstertje waar ze mij vragen om een volumenaam te geven, maar wanneer ik daarna op enter druk (of een willekeurige naam ingeef) springt het venstertje automatisch af en blijft het op fat 32 staan.
 
Laatst bewerkt:
Hoe heet de hardeschijf in Verkenner? Dat is je volumenaam.
 
wanneer ik deze volumenaam ingeef in het venstertje gebeuren er inderdaad wat meer dingen, uiteindelijk vraagt de pc mij om opnieuw op te starten, maar nadat ik dat gedaan had staat er nog steeds fat32..

eerst komt er dit:

Convert kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld. ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG. Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? <(J/N)>

Dan druk ik op J en op enter.

Dan komt er dit:

Het conversieprogramma kan niet exclusief toegang krijgen tot station stationsletter en kan dus niet met de conversie beginnen. Wilt u dat de conversie plaatsvindt wanneer het systeem opnieuw wordt gestart <(J/N)?>

Dan druk ik opnieuw op J en op enter. Dan sluit alles automatisch, en daarna start ik opnieuw op, maar dan gebeurt er niks.
 
Laatst bewerkt:
Staat er al wat op die externe schijf? Zo nee, dan kun je net zo goed even laten formatteren.
 
de C schijf (vaste schijf in de pc) is al ntfs.

de externe harde schijf is echter fat 32. wanneer ik de stappen uit de link volg lukt dit echt niet. ik krijg dan wel het venstertje waar ze mij vragen om een volumenaam te geven, maar wanneer ik daarna op enter druk (of een willekeurige naam ingeef) springt het venstertje automatisch af en blijft het op fat 32 staan.


Daar staat al vrij veel op hoor, dat kan ik echt niet missen :D
 
Dan zou ik het zo even niet weten, waarom het niet wil.:(
 
damn...

nouja, dan zit er niks op dan alles opnieuw te kopen :(
 
Mogelijk dat iemand anders nog iets weet.
 
ik zal nog een dagje of twee wachten op antwoord dan, bedankt alvast!
 
dan verplaats je toch die belangrijke bestanden naar die andere harde schijf, of een ander opslag medium. Moet je wel elke keer opletten dat wat je verplaatst maximaalGB per keer is! Daarna formatteren als NTFS;)
 
ik bedoelde 4GB max per keer. Als je van fat32 naar usb gaat...
 
Onzin.:p Je kan gerust meer per keer overzetten, mits de bestanden per stuk niet groter dan 4GB zijn.;)

Voorbeeld, je kan gerust 20GB aan mp3's in één keer kopiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan