de E van explorer op buroblad is weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Windows xp pro gebruik ik en ik ben de blauwe E van explorer kwijt en wil hem graag terug alleen ik weet niet waar te zoeken of waar het staat.
Als je erop rechtsklikt en dan kiest voor eigenschappen dan kom je in de internet opties terecht en elke E die ik er nu neerzet die heeft dat niet.

Waar en hoe kan ik dat weer terug krijgen.

Heeft toch niet geholpen al die opties niet,ook systeemherstel niet.

Vreemd hoor,zal waarschijnlijk windows er opnieuw op moeten zetten dan.

Geplaatst door sdr
Heeft toch niet geholpen al die opties niet,ook systeemherstel niet.

Vreemd hoor,zal waarschijnlijk windows er opnieuw op moeten zetten dan.

Windows opnieuw installeren vanwege een verdwenen icoontje? Lijkt me wel érg drastisch...

Probeer dit eens:

- rechtsklik op een leeg gedeelte van je bureaublad;
- klik Eigenschappen;
- selecteer het tabblad Bureaublad;
- kies Bureaublad aanpassen;
- kies Algemeen;
- zet nu het vinkje voor Internet Explorer dat aangeeft dat je dat icoontje op je bureaublad wilt.
(Hopelijk zeg ik het goed, doe het even uit mijn hoofd omdat ik het nu niet kan controleren.)

Lukt dit niet, dan weet ik waarschijnlijk nog wel een andere methode. Maar probeer eerst bovenstaande even.

Die optie heb ik al gedaan en opnieuw opgestart maar er komt niets.

Deze dan:

Start -> Uitvoeren -> intypen Regedit, klik OK;
navigeer naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer;
daar staat, denk ik, ingevuld:
- Data Type: DWORD
- Value Name: NoInternetIcon
- Value Data: 1;
staat het inderdaad zo, verander die 1 dan in een 0;
- sluit de registereditor af en start de pc opnieuw op.

Ik ben benieuwd...

Ik heb een foutje gemaakt het is xp Home edition,maakt dat wat uit??
De optie staat er niet in en ook in de pro versie niet

Open internet en ga dan naar extra en dan naar internetopties.

Dan naar tabblad geavanceerd en ongeveer in het midden onder de kop "surfen" kijk dan of er een vinkje staat bij Internet explorer op het bureaublad weergeven

ik neem aan dat het E tje nog wel in je menubalk staat.

doe dan; start-alle programma's-zie daar het E tje- klik daar met de rechtermuisknop op-kies kopieer naar bureaublad

Ja ,maar dat is ook een snelkoppeling dus dat werkt ook niet.

Die optie was wel beschikbaar bij oa. windows 98 en ME maar niet bij xp ,bij mij staat die optie er in ieder geval niet.

Geplaatst door m@rio
Open internet en ga dan naar extra en dan naar internetopties.

Dan naar tabblad geavanceerd en ongeveer in het midden onder de kop "surfen" kijk dan of er een vinkje staat bij Internet explorer op het bureaublad weergeven

Daar kan ik de optie ook niet vinden (XP home SP1) M@rio, wel zoals Buffy in haar 1e post beschrijft.

Ook deze optie zou kunnen: rechtsklik op taakbalk/eigenschappen, tabblad Menu Start, klik op Aanpassen, en dan aanvinken onder menu Start weergeven Internet en in het uitrolmenu Internet Explorer. Vervolgens de verder gegeven tips nog eens doornemen.

Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook naar "C:\Program Files\Internet Explorer" gaan rechtklikken op "IEXPLORE.EXE" en kiezen voor kopiëren naar > bureaublad (snelkoppeling maken)

ik ga die laatste vanavond even bekijken en die links even doorlezen.

Bedankt voor zover

Niets heeft geholpen.
Heb windows opnieuw erop gezet,bedankt allemaal voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan