de ene gebruiker Outlook, de ander OE, kan dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Ik heb op één PC meerdere gebruikers.
Hoe kan je de zaak zo instellen, dat de ene gebruiker Outlook Express tot zijn beschikking heeft en de andere Outlook (van het Microsoft Office XP pakket)

Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik bij één gebruiker Outlook installeer, wordt bij alle gebruikers de eerder ingestelde OE overschreven door Outlook.

Ron

voor zover ik weet is het bij Windows XP zo (heb je XP ?) dat bij ieder account de eigen instellingen worden geladen als dat betreffende account wordt gekozen, dus als je XP hebt dan zou het moeten lukken....?

Ik heb inderdaad XP.
Ik heb op gebruiker B Outlook Express geïnstalleerd. Daarna op gebruiker A Office geïnstalleerd met Outlook. Als ik vervolgens weer naar B ga is OE vervangen door Outlook en krijg ik de vraag of alle gegegens van OE geïmporteerd moeten worden naar Outlook. Als ik "nee" zeg is Outlook niet te gebruiken en blijft OE verdwenen.

Schiet me nu nog iets anders te binnen.
Alle gebruikers hebben beheerdersrechten. Zou het daar aan kunnen liggen, dwz dat er hiermee één beheerder moet zijn en de andere dienen de beperkte rechten te hebben?

Ik ben in dat laatste onderwerp niet zo thuis, maar zoals je zelf al aangeeft, zou dit heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen (of ontkennen?)

Hoi Ronald,

Ik heb thuis ongeveer hetzelfde gedaan.

Ik heb alles op de admin geinstalleerd (Windows=OÊ6) + (Office=Outlook)

Vervolgens heb ik meerdere gebruikers met beperkte rechten. Dit teneerste omdat ze zelf niet kunnen instaleren en ten tweede omdat dit iets veiliger is op Internet. (je krijgt dan een foutmelding omdat iets (virus of zo) zichzelf probeert te instaleren) (dit is natuurlijk niet failproof alleen extra beveiliging)

Precies zoals Pasja het zegt, krijgen alle gebruikers de beschikking over OE6 en Outlook!

Om nou de ene OE te geven en de ander Outlook, stel je gewoon per gebruiker een ander standaard e-mailprogramma in!

Als het jou puur te doen is om het scheiden van mailtjes en andere persoonlijke mappen. Dan is het aanmaken van gebruikers voldoende. Deze krijgen immers allemaal hun eigen persoonlijke mappen! (dus komt dit niet in de war)

Is dit zo voldoende, of zijn er nog vragen?

See Yah!

Joost, bedankt voor je antwoord. De kneep zit ém dus toch in het instellen van beheerdersrechten en beperkte rechten. Bij mij heeft iedereen beheerdersrechten (waarschijnlijk sowieso niet zo handig)

Bedankt voor je antwoord.

Ron

Geplaatst door Ronald61
Joost, bedankt voor je antwoord. De kneep zit ém dus toch in het instellen van beheerdersrechten en beperkte rechten. Bij mij heeft iedereen beheerdersrechten (waarschijnlijk sowieso niet zo handig)

Bedankt voor je antwoord.

Ron
Inderdaad ik vindt dat niet verstandig, echter jij maakt dit natuurlijk zelf uit!
Hoi Rob,

Nou nee niet echt in de beheerdersrechten.
Volgens mij gaat het bij jouw verkeerd, omdat jij op twee verschillende beheerders twee programma's installeert welke gedeelde bestanden gebruiktne Dll's enzo en de spellingscontrole en ga maar door.

Door dat je deze gescheiden installeert, genereer je volgens mij een conflict ergens.

Dit voorkom je dus door alles op de Admin (Supergebruiker) te instaleren en vervolgens gebruikers aan te maken.

Deze mogen best beheerder zijn, het is echter niet zo handig als je dan nog programma's installeert welke zo goed met elkaar praten als OE OUTLOOK doen!

Volgens mij zit het daar de kneep, zou zeggen probeer het eens uit!

Succes!....enne graag gedaan he. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan