Goedendag allen!!
Ik gebruik momenteel de code...
...om een reeks weg te werken van de ene tabblab naar de andere waaronder in cel B3 de datum van wegschrijven.
Alleen het ene moment wordt ie weggeschreven als DDMMJJJJ en op andere momenten als MMDDJJJJ.
Hoe kan ik hem in de VBA formule als DD-MM-JJJJ laten wegschrijven?
Bij voorbaat dank!!
FYI: ik heb de code ergens vandaag geplukt op dit forum en een beetje aangepast:d:d. Voor een deel snap ik hem

Ik gebruik momenteel de code...
Code:
Dim zoekwaarde As String
zoekwaarde = Range("B11")
For Each cl In .Range("B1") 'voor elke waarde in bereik
If Not Sheets(cl.Value).Range("J:J").Find(zoekwaarde) Is Nothing Then MsgBox "Vrachtbriefnummer bestaat al", vbExclamation: Exit Sub
If cl > 0 Then 'als waarde groter is dan 0 of leeg ga naar volgende regel, anders naar End if
If cl.Column = 2 Then 'als de waarde in kolom 2 staat doe volgende regel, anders naar else
Sheets(cl.Value).[A65536].End(xlUp).Offset(1) = Cells(7, cl.Column).Offset(, 1) ' als de waarde in kolom 2 staat, dan cel rechts van waarde kopiëren naar laatste rij in kolom A van werkblad-waarde die bezet is + 1 erbij.
Else: Sheets(cl.Value).[A65536].End(xlUp).Offset(1) = Cells(7, cl.Column).Offset(, -1) 'anders als waarde in kolom 3 staat, cel links van waarde kopiëren naar....
End If
Sheets(cl.Value).[B65536].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 9).Value = _
WorksheetFunction.Transpose(.Range(Cells(3, cl.Column), Cells(11, cl.Column)).Value) 'werkblad-waarde laatste rij + 1 en 5 kolommen breed = van verticaal naar horizontaal de waarden zetten van B10:B14 of C10:C14 zetten
End If
Next cl ' Volgende waarde van bereik B7:C7, en de code loopt nog een keer het rondje af
End With
If Left(Range("b11").Value, 4) = "0085" Then Range("k1") = Range("k1") + 1
If Left(Range("b11").Value, 4) = "0085" Then Range("K2") = Range("B11").Value
...om een reeks weg te werken van de ene tabblab naar de andere waaronder in cel B3 de datum van wegschrijven.
Alleen het ene moment wordt ie weggeschreven als DDMMJJJJ en op andere momenten als MMDDJJJJ.
Hoe kan ik hem in de VBA formule als DD-MM-JJJJ laten wegschrijven?
Bij voorbaat dank!!
FYI: ik heb de code ergens vandaag geplukt op dit forum en een beetje aangepast:d:d. Voor een deel snap ik hem