De ene XP ziet de andere niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

Zal wel de zoveelste zijn met dit probleem maar na anderhalve dag aanmodderen wéét ik het gewoon niet meer....

Als ik met de ene XP computer op de andere XP probeer te komen krijg ik een melding dat ik niet gemachtigd ben. Als ik dat probeer met een Win98se machine dan verschijnt er een venster waar ik een wachtwoord moet invoeren. Andersom is er geen probleem.

Mijn netwerkje is erg standaard geconfigureerd met vaste IP adressen en subnetmasks. Allen zijn ze aangesloten op dezelfde switch en zijn ze lid van dezelfde werkgroep. Hier en daar zijn wat mappen en printers gedeeld en er zijn nergens speciale machtigingen o.i.d. ingesteld. Alle firewalls zijn uitgeschakeld als ik niet zit te internetten. Alle computers kunnen elkaar pingen. Overigens draait XP nog niet zolang. Onder Win98se draaide het netwerk prima.

Wie herkent dit probleempje en weet er een oplossing voor??

Groetjes,
Gerard

Laatst bewerkt:
Heb je bij de systeemeigenschappen bij tabblad verbindingen van buitenaf het selectievakje "externe gebruikers mogen verbinding met deze computer maken" aangevinkt? Zo nee doe dat even en kijk of die het dan wel doet.....

Zet in XP het gastaccount eens aan en kijk of het dan wel lukt

En heb je je User account beveiligd met een ww?
Soms wil xp ook niet ***len met elkaar als er geen ww's zijn ingesteld voor de useraccounts.

Nah!! Goed man! Mijn probleem is nu al een stuk minder. Heb een wachtwoord op de useraccounts gezet en vanaf de XP machien kan ik nu op de eerste XP inloggen met een wachtwoord. Alleen vanaf Win98 wil het nog niet lukken. Die blijft maar beweren dat het ingevoerde wachtwoord niet goed is. Misschien heeft iemand daar ook nog een oplossing voor!?

Bedankt BBKiller4Life en M@rio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan