de EZ connector op het moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hi,

Ik wil graag weten of het kwaad kan als ik het stekkertje van mijn fan in de ez plug steek van mijn Asus pe4e. Ik neem aan dat het niet uitmaakt want er zitten zo wie zo aansluitingen voor het aansluiten van een fan op het moederboard maar deze fan heeft een standaard plug zoals in een hd of drive gestoken worden wit met vier van die pennetjes.

Aamngezien ik de ez plug op het moederboard nergens anders voor gebruik kan deze mooi hier voor gebruikt worden. Als er bezwaren tegen zijn dan hoor ik die graag.

Alvast bedankt,

Ray

Die EZ-plug is bedoeld voor het geval als je geen P4 voeding hebt, en op deze manier krijgt het moederbord zijn extra 12 volt voeding. Het is dus een uitgang, en eigelijk niet een uitgang. Ook kan het wel eens zo zijn dat er gaan 5 volt uit komt.

Groetjes Erik Rothuis

HI,

Heb jij het nu over de zelfde plug want volgens mij bedoel je de kleine plug waar je de voeding met het moederboard kan verbinden sinds de P4 word deze gebruikt dat is een klein vierkantplugje. Ik heb het over een plug die gelijk is met het soort plug wat je in een drive of HD plaatst.

Maar goed kan het kwaad als ik deze gebruik om mijn fan op te te laten lopen want het werkt wel?

bedankt voor de reactie.

Vaag, want normaal gezien zit er geen stroom op.. Maar als het werkt, waarom niet he :)

Hi,

Ja het werkt zonder probleem tenminste op het eerste gezicht. Hmmm ik hoop alleen niet dat het kwaad kan maar dat denk ik niet als iemand het zeker weet laat het me dan ff weten want dan moet ik een splitter gebruiken zodat ik de fan op een gewoon stekkertje kan plaatsen maar dit is wel zo handig.

Ik hoor het wel,

Laterz,

Een splitter is natuurlijk een betere oplossing.. Maar je kan er in elk geval geen kwaad mee aanrichten, moest er ooit geen stroom meer zitten op die EZ-plug zal de fan gewoon stoppen met draaien, meer niet.

Hi,

Okey dan houd ik het voorlopig maar ff zo.
Ik check steeds of de fan nog werkt dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

Bedankt voor de reacties,

Ray

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan