• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De formule ALS.FOUT werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
In kolom AP zitten een formule ALS.FOUT om er voor te zorgen als het resultaat 0,0 is dat er niets wordt weergegeven en dus ook niet mee wordt genomen in het gemiddelde onderaan in de tabel.

Code:
=ALS.FOUT(L3/(AK3+AE3)/26;"")
Met deze code geeft hij de 0,0 wel weer en worden ze ook meegeteld in het gemiddelde onderaan in de tabel.
En dit zou niet mogen.

Ik heb dit al werkende gekregen met onderstaande code , daar was enkel een cel minder in opgenomen.
En dan worden de 0,0 niet weergegeven en meegenomen in de gemiddelde onderaan in de tabel
Code:
=ALS.FOUT(L3/AK3/26;"")

Wat gaat er fout met de eerste code ?

Bijlagen

Er wordt in de eerste niet gedeeld door nul maar het resultaat is nul.
Delen door nul geeft een fout maar met als.fout hef je dat netjes op zoals in jouw formule het doet.

HSV

Zal wel aan mij liggen maar ik volg niet helemaal.
Er wordt toch in beide niet gedeeld door 0

Het enige verschil dat er is , is dat in de eerste L3 gedeeld wordt door de optelling van AK3 en AE3
En in de 2de wordt L gedeeld door AK3

Code:
=ALS.FOUT(L3/(AK3+AE3)/26;"")
Code:
=ALS.FOUT(L3/AK3/26;"")

Dan moet je beide even evalueren met het vergrootglas met de ƒx erin.
Zo zul je het beter zien.

Met deze zie je het wel.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    140,3 KB · Weergaven: 57
Sorry maar zie het nog niet :o

Heb de stappen naast elkaar gezet en zie daar niets abnormaal in, de ene heeft 2 stappen meer omdat deze 2 cellen optelt vermoed ik.

Bijlagen

0/26=0
0/0/26=#Deel/0!

Je kunt ook de AGGREGAAT funktie gebruiken ipv SUBTOTAAL. Lekker die delen door 0 meldingen laten staan en eventueel middels VO wegpoetsen.
my 2-cents: ALS.FOUT enkel in matrix-formules en of bij verwijzingen uit draaitabellen gebruiken, voor de rest waar mogelijk niet gebruiken, meest waardeloze funktie in excel, fouten voorkom je (zoals in emields post hierboven) en maskeer je niet.

Laatst bewerkt:
Alle bedankt voor jullie snelle reacties en oplossingen :thumb:

Met de oplossing van emields heb ik het probleem verholpen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan