Heren, bedankt voor de reacties. Ik ben ermee aan het stoeien geweest en hier het resultaat:
De optie van Arjee werkt niet, omdat de werkblad factuur beveiligd is (en moet blijven).
De optie van Pierre geeft geen foutmeldingen, maar ik snap de toevoeging van jzeedijk niet, dus die heb ik er niet in verwerkt. Nou ben ik een leek in VB dus misschien kunnen jullie mij nogmaals een handje helpen.
ik doe hetvolgende:
Open de VBA-editor (Alt & F11) kies uit de verkenner ThisWorkbook.
Selecteer Workbook - BeforeSave uit de pulldownmenu's
Dan zie ik het scherm zoals in de bijlage weergegeven. Moet ik de tekst dan bij A of bij B kopieren?
Te kopieren tekst:
Private Sub Workbook_Open()
If Sheets("Invoerblad").Range("A7") = "" Then
Sheets("Invoerblad").Range("A7") = Date
End If
End Sub
JZeedijk, je geeft een aanvulling erop, maar die staat al in deze tekst, dus ik begrijp dat de kunst van het weglaten ook hier een schone is, maar kun je vertellen wat je precies bedoeld? Moet ik dan alleen kopieren:
Sheets("Invoerblad").Range("A7")=Date ?
En de toelichting over de celverwijzing snap ik niet precies, in het in te voeren blad is dit inderdaad A7, cellen in andere tabbladen (B21) verwijzen ernaar, in het voorbeeld bestand zit alleen het tabblad factuur erin, omdat het bestand anders te groot is, maar in het originele bestand heb ik 4 tabbladen die verwijzen naar het tabblad invoerveld.
Alvast bedankt voor jullie moeite, emc