• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De functie Ctrl+TAB blokkeren op een userform?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurush

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
Geachte mensen,

ik wilde graag weten hoe ik de Ctrl+Tab functie kan blokkeren, op dit moment heb ik een
userform waarbij ik een error krijg wanneer de Ctrl+Tab toetsen worden ingedrukt.

Nu wilde ik weten hoe ik deze kan uitschakelen omdat ik niet wil dat mensen deze kunnen
gebruiken omdat dit geen toegevoegde waarde heeft.

Met de tab functie zoals hij nu is kunnen mensen wel naar verschillende textboxen toe, hier zijn
verder geen problemen mee.

Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk mee kunnen helpen, alvast bedankt!

Maurush.

Bedankt voor de reactie, enerzijds stom dat ik hier niet heb gekeken, heb al eerder op zijn site gekeken.

Heb het dit keer op een andere manier opgelost door de tab functie door te laten verwijzen naar
een commandbutton, aangezien mijn laatste textbox doorgelinkt was naar deze commandbutton
en hierbij geen error ontstond. Zo ook reageert de Ctrl+Tab hierop --> had namelijk 4 andere textboxen
die deze error gaven en de vijfde niet.

Anderzijds als ik kijk naar de onkey commando's is het me niet gelukt om de combinaties uit te schakelen
op het userform, denk dat het op de worksheet zelf wel was gelukt.

Misschien dat iemand wel de directe oplossing weet of hier meer over kan zeggen?

Code:
Private Sub Textbox1_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
    If Shift = 2 And KeyCode = vbKeyTab Then
        KeyCode = vbNull
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan