de functie for

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietkierewiet

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Dag beste forumbekijkers,

ik heb vandaag een klusje op mijn stage aangenomen. ik werk graag met programmas en ze dachten dat ik misschien dit voor hun kon doen. ik zal het even verder uitleggen.

er zijn werkkaarten gemaakt die aangeven hoelang een bewerking duurt. nu vroegen ze aan mij of ik er een formule achter kon hangen die in deze werkkaarten functioneerde. ze willen graag dat als er een bewerking binnen een vakantie valt dat deze dan wordt meegerekend.

als voorbeeld, de vakantie valt in week 25 en week 31 is de week dat het af moet zijn:

bewerking 1: week 23 (22) start - week 24 (23) eind - 1 week duur
bewerking 2: week 24 start - week 26 eind - 2 week duur
bewerking 3: week 26 start - week 31 eind - 5 week duur

het is nu dus de bedoeling dat hij bij bewerking 2 de eindweek 1 week opschuift omdat daar een vakantieweek in zit. nu ben ik geen expert in virtual basic, ik heb er nog nooit echt mee gewerkt. maar het lijkt heb ik gezien heel veel op php en dergelijke dus de opbouw is voor mij redelijk duidelijk.

wat ik nu graag wil is met een formule de rijen in te vullen met de gegevens die in de rijen erboven staan aangegeven. dit moet gebeuren van rij 19 tot 29, beginnend bij 29 en zo terug naar rij 19

Code:
regela = 29
For regel = regala to regela

"hele bewerking"

if regela > 19 then regela = regala - 1

next regel.

dit was mijn eerste insteek, maar helaas hij werkt niet. iemand een idee hoe ik dit het beste op kan zetten?

Piet,

Grootmoed komt voor de val.

Dat is een heel oud gezegde en is niet zomaar ontstaan.

Dit is alvast het begin:

Code:
For regel = 29 to 19 Step -1

'jouw code

Next regel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan