• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De gouden skeet willekeurig een getal maar wel uniek

Status
Niet open voor verdere reacties.

luibak

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Beste forum gebruikers,

Ik krijg zojuis deze vraag van een collega door.

Bij hem op de voetbal gaan ze een loterij houden bij sommige beter bekend als de gouden skeet.

In het bijgevoegd bestand hebben we een tabel 1-22 en A-O in deze vakken moet een willekeurig getal komen 1-330,
Via ASELECT komem we wel op willekeurige getallen maar deze zijn niet uniek. het is voor een loterij dus er mag maar 1 lot per nummer zijn.

Voor de mooi zouden we ook graag een knop hebben als je daar opdrukt dat ie de getal opnieuw indeeld en waarna dat gebeurt is de getallen wel blijven staan totdat de macro opnieuw wordt gedraaid.

Alvast heel erg bedankt
Bekijk bijlage Kopie van VELD INDELING GOUDENSKEET 2012-2.xlsx

Stom had eerst zelf even moeten zoeken.

Nu heb ik de code
Code:
Sub xyz3()
Dim x&, k&, c&, str As String, lng As Long
lng = Range("[COLOR="#FF0000"][/COLOR][COLOR="#FF0000"]getallen[/COLOR]").Count
ReDim b(lng - 1) As Boolean
c = 1
Do
    x = Int(Rnd * (lng))
    If Not b(x) Then
      k = k + 1:  b(x) = True
      c = c + 1: Cells(c, 2) = Application.Index(Range("[COLOR="#FF0000"]getallen[/COLOR]"), x + 1)
    End If
Loop Until k = lng
End Sub
gebruikt en zelf het rode gedeelte aangepast

Maar waar staat nu het bereik van deze macro en hoe kan ik die aanpassen naar B2:W16

In elke geval bedankt voor de linkjes

Laatst bewerkt:
Bekijk de andere link eens daar staat een iets makkelijker voorbeeld.

Niels

Omdat die onder "namen bepalen" en bepaald bereik is opgegeven. Pas dit bereik aan en noem dit bereik "getallen".

@ spaarie De range heb ik al gepast naar "getallen" die kon ik vinden daar staat 1 tot 330
maar nu zet hij deze getallen achter elkaar in kolom b beginnend bij B2 nu is mijn vraag hoe kan je dit aanpassen naar een bereik van B2 : W16

@Niels28 Dat bestand van jou begrijp ik een beetje alleen de werking van
Code:
=INDIRECT("A"&N4+2)
is mij niet helemaal duidelijk.
Ik ga nu even jou bestandje aanpassen en kijken of ik hem werkend kan krijgen zal zo er op terug komen

Die heeft ook niet veel met jouw vraag te maken, het gaat voor jouw om kolom M&N + de macro achter de knop.

Niels

Bestand aangepast naar jouw vraag (volgens mij)

Het bereik pas je ook niet aan in de macro, maar in het bereik van de formules die op het tabblad staan.

Succes.

EDIT: Let op de dubbelcheck heb ik niet aangepast, maar als je dat wilt moet je ook het bereik van de formule aanpassen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat ik wilde maken is me gelukt bedankt voor jullie hulp,

Wanneer ik tijd heb zal ik kijken of ik hem wat mooieren kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan