• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De groeplijst filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeastLife

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2018
Hallo allemaal,

Ik gebruik Excel 2016 en heb moeite met de groep filteren kan iemand mij helpen?
Hier heb ik de Excel bestand gemaakt als voorbeeld.

Excel bestaat uit twee tabs:
een overzicht gaat over wie heeft de voertuigen die de lijst staat.
Tweede tab heeft de lijsten.

Ik wil graag de groeplijst laten filteren wie heeft de voertuigen die lijst stond.
Welke formule moet ik gebruiken voor de filteren?

Dank!

Bijlagen

Ik begrijp niet helemaal wat je wil filteren. Als je de tabel in de tab lijsten een beetje aanvult, dan kan je met een draaitabel en slicers werken.

Bijlagen

Nee, dat bedoel ik niet met de getallen hoeveel zijn de voertuigen.

Alleen wil ik de namen hebben die lijst stond.
Stel ik dat draaitablet en meerdere filteren gebruik krijg ik ook uitbereiding namen dat wil ik ook niet.

Voorbeeld: de groeplijst staat helikopter en vliegtuig dan antwoord is David, Lars, Mario, Paul en rest namen mag niet tonen.

Kan dat? sorry voor moeite! Thx

Nou gebruik je twee keer achter elkaar dezelfde volkomen onbegrijpelijke zin. Wat bedoel je hier mee? Heb ik wat taallessen gemist dat ik het niet snap?

Ik wil de lijst met alleen personen met voertuigen.
sorry voor taal omdat ik doof ben is ook wat lastig.
VBA kan ook als je weet hoe moet doen.

Ik weet niet helemaal wat doof te maken heeft met het formuleren van een vraag of reageren op berichten. Maar goed.

Om VBA te voorkomen heb ik de tabel een beetje aangevuld met een paar extra kolommen. Jij bent, denk ik, op zoek naar een AND filter met voorwaarden en dat lijkt mij vrij lastig in jouw versie van Excel zonder VBA of zonder complexe matrixformules. Dus vandaar de paar extra kolommen.

Met de slicers kan je filteren op wat je maar wil.

Bijlagen

Dat is ook heel lastig voor mij voor extra kolom bijmaken met zo'n meer dan 10.000 rollen.
En ja dit is wat ik bedoel

graag VBA of complexe matrixformules tonen? misschien heeft mijn excel versie wel.

zijn er ook andere manieren?

Laatst bewerkt:
Het is voor mij totaal onbegrijpelijk wat er in #9 staat. Mogelijk dat iemand er iets van begrijpt en anders wens ik jou veel succes in het zoeken naar de oplossing.

ja! Dat VBA kan ik prima gebruiken en ik ben er blij mee! Dank je!

@Vena, Ook bedankt dat je mij helpen kon met de draaitablet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan