De IE geschiedenis, cache etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Ik wil wel eens weten waar zich de geschiedenis enzo bevindt (in Windows XP), want ik heb al weer zo'n wazig probleem met nooit weg te krijgen URLs in de adresbalk. Ik dacht eerst dat het aan de Harde Schijf lag, maar ik heb nu een nieuwe en heb nog altijd hetzelfde probleem.

Dit heb ik al:
G:\Documents and Settings\Computernaam\local settings\Geschiedenis
G:\Documents and Settings\Computernaam\local settings\Temporary Internet Files
G:\Documents and Settings\Computernaam\Cookies
G:\Documents and Settings\Computernaam\Favorieten

Alles leeggemaakt enzo (ja, ook spyware, virussen enzo) maar nog steeds URLs die blijven staan.

Of weet iemand of het iets met de hardware te maken kan hebben? Dat het moederbord niet goed met de rest samen kan ofzo...

Dat kan je in de opties van IE wissen bij auto-aanvullen, meen ik.

Hijackthis gebruik ik altijd al ;)

En zo makkelijk is het niet Caveman ;)
Je kunt het wel uitzetten zodat je niets ziet als je bijvoorbeeld een H intypt (dat je dus geen helpmij.nl ziet) maar als je het weer aanzet staan ze er gewoon weer. Het zit ergens in de cache van iets, maar wat?

De Engelse uitleg van wat ik bedoel:

1. Click on Tools in the IE menu
2. Select Internet Options
3. Select the Content Tab
4. Click the AutoComplete button
5. Click Clear Forms
6. Click OK
7. Click OK again

Hoewel adressen moeten verdwijnen met het wissen van de Geschiedenis.

G:\Documents and Settings\Computernaam\local settings\Geschiedenis
G:\Documents and Settings\Computernaam\local settings\Temporary Internet Files
G:\Documents and Settings\Computernaam\Cookies
G:\Documents and Settings\Computernaam\Favorieten

Computernaam zou %username% moeten zijn.

Nee, dat werkt allemaal niet...dat is juist ook het probleem. Al die dingen die het normaal gewoon oplossen hebben nu totaal geen effect.

Ik zal dadelijk even een screenshotje plaatsen waarop je een van de URLs kunt zien. Niet dat je daar veel wijzer van wordt ;)

Plaatje, hier heb ik de l ingetikt.

URLs
En onder dus zowat elke letter zitten wel een paar URLs.

Het enige wat ik nog kan verzinnen zijn IE mappen onder c:\windows ipv de profielnaam. Zoiets heb ik ooit eens bij een w2k installatie gezien.

Zeg, ik heb daar geen last van doordat bij me de Geschiedenis op 0 staat. (IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen)
In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd, blokje Surfen, In line AutoAanvullen uitgevinkt? En als je toch daar bent, aanvinken "De map met tijdelijke Internet-bestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten." En nogmaals in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Inhoud en dan op Autoaanvullen klikken, klik op formulieren wissen, haal vinkjes weg bij Webadressen en Formulieren en klik OK. (ietsje uitgebreider dan wat Caveman meldt)

Mogelijk is MRU-blaster iets voor je: de voors en tegens+link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan