De index-pagina van XAMPP is een IIS logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloentje2

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Hallo,
Ik heb een XAMPP webserver, als ik hem lokaal aanroep dan zie ik gewoon de pagina's in mijn htdocs. Als ik hem extern aanroep zie ik een IIS logo.

Live demo: cola-hotel.n10.nl

Hopelijk kan iemand mij helpen

Kan een paar dingen zijn:
a. Verkeerde of geen portforwarding op je thuisrouter en/of
b. cola-hotel.n10.nl verwijst niet naar het ip-adres van je thuisaansluiting. Je zult dus de DNS moeten aanpassen van cola-hotel.n10.nl naar het ip-adres van je thuisaansluiting.
cola-hotel.n10.nl verwijst in de DNS namelijk momenteel nog naar static.130.226.4.46.clients.your-server.de, oftewel een duitse lokatie...

Tijs.

1. Het is een VPS met open porten
2. Ik heb geen eens IIS
3. De DNS staat goed

Je zult (m.i.) contact moeten zoeken met je hosting provider:
a. Wellicht is de VPS met XAMPP erop niet bereikbaar onder dat ip-adres maar een andere.
b. Het kan zijn dat er een loadbalancer/firewall is ingezet bij de hosting provider die pas 'doorlaat' op het moment dat jij aangegeven hebt dat je website online is én open gesteld moet worden voor Internet-gebruikers.

Tijs.

Dit is VPS nr 2 bij de zelfde provider. Alles staat goed ingesteld. Bij nummer 1 kan ik wel XAMPP draaien, maar op 2 niet. Terwijl ze hetzelfde staan ingesteld.

Blijft voor mij overeind staan dat je hulp moet gaan vragen bij de hosting/VPS provider: Dit probleem is (met de informatie die jij kunt geven) niet op te lossen op Helpmij.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan