De invulling van de URL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

ALs je een plaatje wilt plaatsen op sommige Sites wordt gevraag om een URL

Maar WAT moet je dáár dan precies invoeren?

Allereerst moet die link waarschijnlijk naar mijn PC wijzen. en vervolgens naar b.v. Schermafbeeldingen + de omschijving van het plaatje

Maar MIJ lukt het steeds niet

Wat doe ik fout?

MVG
Dukkel

Wij kunnen natuurlijk NOOIT op jouw pc komen.
Dat kun je je afvragen! Waarom is alles zo lek als een mandje dan?

Als je het IP-adres van een ander hebt, kun je dat controleren? Geef maar jouw IP-adres?

Dat kun je je afvragen! Waarom is alles zo lek als een mandje dan?
Als een lek zo eenvoudig uit te buiten was, dan was dat allang wereldnieuws. En bovendien staat er in C:/My Documents/bladiebla.gif niks wat naar mijn locatie leidt. Enkel een pad op een PC, en niet naar een PC. Ook zie ik geen IP-adres, geen mac-adres of een ander identificatie iets. Met logisch kijken zou dat al op moeten vallen dat dit een lokaal pad is.

Echt niet vervelend bedoeld. We willen graag mensen helpen hier, maar ik zie de topicstarter vaak een hoop vragen stellen die hij in 3 tellen zelf op Google kan plaatsen. Ook over wat een URL is had hij zo op kunnen zoeken. Een beetje zelfredzaamheid mag tegenwoordig toch wel, vind ik. Google is slim, dus met een minimaal aantal zoekwoorden is vaak de sleutel van het probleem.

Wat ik altijd geleerd heb:
1) Zelf een oplossing zoeken
2) Lukt het niet, kijk op Google
3) Vraag anders op HelpMij.nl

Laatst bewerkt:
Hallo Aar

Dus als ik een URL goed begrijp, geef je daarmee alleen de plaats aan WAAR b.v. een bepaald plaatje zich bevind op je eigen PC ?

Dan gaat het alleen nog om de juiste syntax ?

Bijvoorbeeld bij mij: C:\Users\jfila\OneDrive\Afbeeldingen\Schermopnamen\WhyNoWin11_na F6- 2022-01-30 ?

M.a.w. als ik nu dus C:\Users\jfila\OneDrive\Afbeeldingen\Schermopnamen\WhyNoWin11_na F6- 2022-01-30 invoer in die URL, dan zou dat moeten werken?

MVG
Dukkel

Wat een URL is, kun je opzoeken. Ik begrijp niet wat dat met afbeeldingen te maken heeft. Afbeeldingen plaatsen gaat vaak via een hostingprovider en die levert de link/url. Als je die link op een site plaatst verwijst die naar de server van de hostingprovider en nooit naar een bestand op een eigen pc of je moet zelf een server hebben dan ligt het mogelijk anders.

Bij OneDrive kun je mogelijk bestanden delen?

C:\Users\jfila\OneDrive\Afbeeldingen\Schermopnamen\WhyNoWin11_na F6- 2022-01-30 invoer in die URL, dan zou dat moeten werken

Dat is gewoon een pad. Vertel me dan hoe ik daar toegang tot heb? Mogelijk met een ftp://adres?

Als TS nu gelijk in post 1 een concrete site en afbeelding gegeven had dan wist je meer. Maar bij TS is dat wel vaker het geval, bij post 28 is pas duidelijk waar hij exact mee bezig is.

Op fora had je vroeger ook vaak dat de URL's tussen [ IMG][ /IMG] geplaatst moesten worden.

Laatst bewerkt:
Hallo Senso

Klaarblijkelijk het ik mijn vraag niet goed gesteld, waarvoor dan excuses.

Als je op "Voeg een Afbeelding toe" klikt in het menu hierboven, dan heb je 2 mogelijkheden

1) Van de Computer
2) Van URL

En DAARMEE kun je dan BIJVOORBEELD een afbeelding bij dit bericht plaatsen.

En nu gaat het mij er om, WAT IS DE JUISTE SYNTAX die je plaatst in die URL

Hallo Aar

Dus als ik een URL goed begrijp, geef je daarmee alleen de plaats aan WAAR b.v. een bepaald plaatje zich bevind op je eigen PC ?

Misschien even Wikipedia checken?

Een Uniform Resource Locator (afgekort URL) is een gestructureerde naam die verwijst naar gegevens. Voorbeelden zijn het unieke adres waarmee de locatie van een webpagina op internet wordt aangegeven
Een locatie op internet dus!
In jouw situatie begint deze met http of https!
De URL/link waar het plaatje op internet staat. Wij kunnen natuurlijk NOOIT op jouw pc komen.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 362640

Maak de volgende keer screenshots, dan weet iedereen gelijk waar je het over hebt.

Ik heb al zo vaak gezegd dat je dat zo niet moet doen. Kies altijd > Ga geavanceerd (rechtsonder het bericht) en de paperclip in de menubalk om een bestand of afbeelding te uploaden. Via de andere methode krijg je vrijwel altijd > Ongeldige bijlage

Laatst bewerkt:
Dat werkt inderdaad vrijwel nooit. Als je ingelogd bent kan ik deze (soms) wel openen maar uitgelogd en gasten krijgen geheid > Ongeldige bijlage. Daarom bestand/afbeelding altijd uploaden via de paperclip.

Hallo

Zoals je nu kunt zien op bijgaande afbeelding: Een link naar een bepaalde Afbeelding neerzetten in de URL van Helpmij.nl lukt om de één of andere wijze niet.
Want dan krijg je een foutmelding.

61fe74054d3af-2022-02-05.png

Ja, met ImgDumper.nl lukt het wel.

Omdat dat GEEN internetadres is!!!!!!!

Dat nu al vier keer uitgelegd!!
Daarnaast kan je ook kiezen: Van computer. Hoe duidelijker moet het zijn?

Laatst bewerkt:
Jij geeft een pad/path (adres) naar jouw mappen. Dat kan natuurlijk niet. Het moet een locatie op internet zijn.
In jouw situatie begint deze met http of https! Kijk maar onder > Eigenschappen van een snelkoppeling naar een site. Voorbeeld, daar onder tabblad Webdocument staat URL: https://www.filmvandaag.nl/filmsoptv of http://www.belastingdienst.nl/

Maar goed, ook al plaats je daar een URL, dan nog gaat het bijna altijd fout (ongeldige bijlage). Kies de paperclip dan heb je gelijk een overzicht van de reeds geplaatste bestanden.

Een afbeelding heeft ook een extensie, .bmp, .gif, .jpe, .jpeg, .jpg , .png aan het einde van het pad/bestandsnaam.

Laatst bewerkt:
Hallo Senso

Deze mogelijkheid kende ik nog niet. Maar werkt !!
Bedankt voor je vast houdendheid.

WhyNoWin11_na F6- 2022-01-30.png

Weet je wel wat oploskoffie is?;):d:d:d
Dat los je op. Zo doen we dat ook op Helpmij.nl. We lossen het op!
Groeten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan