Hallo,
ik heb een klein bedrijfje en wij hebben verschillende dozen (A, B , C, D etc). In deze dozen stoppen wij kokers van verschillende maten: XL, L en M.
Ik zou graag willen dat wanneer iemand een bestelling doet ik meteen de juiste type doos te zien krijg.
Nu kan er bijvoorbeeld in doos type A maximaal 4 kokers maat M. In doos type D passen maximaal 18 M, maar als je er 4 L kokers in doet, dan kunnen er nog maar 8 M kokers bij etc (ik heb nu voor 4 types dozen dit opgeschreven maar ik heb 8 type dozen, dus daar komt nog wat bij). Er zijn dus veel combinatie mogelijk.
Het zou dus zo moeten zijn dat excel de kleinst mogelijke doos aangeeft waarbij het nog past.
In mijn voorbeeld heb ik in geel aangegeven waar het type doos moet komen dat voor die bestelling de juiste is. In de kolom achter de gele kolom heb ik aangegeven als voorbeeld wat het antwoord zou moeten zijn in dat geval (dus wat er eigenlijk door excel in die gele kolom moet komen).
Iemand een idee?
ik heb een klein bedrijfje en wij hebben verschillende dozen (A, B , C, D etc). In deze dozen stoppen wij kokers van verschillende maten: XL, L en M.
Ik zou graag willen dat wanneer iemand een bestelling doet ik meteen de juiste type doos te zien krijg.
Nu kan er bijvoorbeeld in doos type A maximaal 4 kokers maat M. In doos type D passen maximaal 18 M, maar als je er 4 L kokers in doet, dan kunnen er nog maar 8 M kokers bij etc (ik heb nu voor 4 types dozen dit opgeschreven maar ik heb 8 type dozen, dus daar komt nog wat bij). Er zijn dus veel combinatie mogelijk.
Het zou dus zo moeten zijn dat excel de kleinst mogelijke doos aangeeft waarbij het nog past.
In mijn voorbeeld heb ik in geel aangegeven waar het type doos moet komen dat voor die bestelling de juiste is. In de kolom achter de gele kolom heb ik aangegeven als voorbeeld wat het antwoord zou moeten zijn in dat geval (dus wat er eigenlijk door excel in die gele kolom moet komen).
Iemand een idee?