De juiste Windows XP drivers vinden voor mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat je een bij de driver geleverde utility gebruikt kun je in het Windows Zero Configuration scherm (=bovenste scherm in je schermafdruk) niets doen, en dus moet je in plaats daarvan de utility van Ralink gebruiken om verbinding te maken en verbindingen op te slaan.
Rechtsklik eens binnen de Ralink utility op jouw draadloze netwerk. Krijg je dan een optie als "Connect" of "Save to connection profile" of zoiets? Indien ja, dan zou je van daaruit toch verder moeten kunnen, lijkt me. En natuurlijk ook eens kijken wat er gebeurt als je op het vraagtekentje klikt (die naast het kruisje) van het rechtervenster van de Ralink utility...

Tijs.
 
Ok, specs even doorgenomen bij HP, een van deze of allebei moet je hebben:

WinXP and WinServer 2003 Driver

WinXP, Win2K, Win2003 Auto Installation Program (SID:1546401)

http://www.realtek.com/downloads/do...5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false#1

Installeren & even herstarten, zodra je Internet werkt, ga je naar Microsoft Update, (Start, Alle programma's, bovenaan Microsoft Update (of Windows update als je nog niet zover bent)).
Kies daar Aangepast, controleer in de lijst onder Optioneel Hardware, & selecteer daar alles wat er gevonden is.

Na de herstart even de Hardware lijst nakijken op gele vraagtekens. Terugmelden.
 
Laatst bewerkt:
Omdat je een bij de driver geleverde utility gebruikt kun je in het Windows Zero Configuration scherm (=bovenste scherm in je schermafdruk) niets doen, en dus moet je in plaats daarvan de utility van Ralink gebruiken om verbinding te maken en verbindingen op te slaan.
Rechtsklik eens binnen de Ralink utility op jouw draadloze netwerk. Krijg je dan een optie als "Connect" of "Save to connection profile" of zoiets? Indien ja, dan zou je van daaruit toch verder moeten kunnen, lijkt me. En natuurlijk ook eens kijken wat er gebeurt als je op het vraagtekentje klikt (die naast het kruisje) van het rechtervenster van de Ralink utility...

Tijs.

Als ik met de rechtermuisknop op mijn netwerk klik krijg ik alleen:

- Sorted by SSID (Aangevinkt)
- Sorted by Channel
- Sorted by Signal Strength

Ok, specs even doorgenomen bij HP, een van deze of allebei moet je hebben:

WinXP and WinServer 2003 Driver

WinXP, Win2K, Win2003 Auto Installation Program (SID:1546401)

http://www.realtek.com/downloads/do...5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false#1

Installeren & even herstarten, zodra je Internet werkt, ga je naar Microsoft Update, (Start, Alle programma's, bovenaan Microsoft Update (of Windows update als je nog niet zover bent)).
Kies daar Aangepast, controleer in de lijst onder Optioneel Hardware, & selecteer daar alles wat er gevonden is.

Na de herstart even de Hardware lijst nakijken op gele vraagtekens. Terugmelden.

Tijdens de installatie krijg ik de foutmelding:

"The Realtek Ethernet Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable."
 
Dan het vraagtekentje klikken en kijken of je daar verder komt met het instellen/opslaan van een draadloos netwerk-profiel.

Tijs.
 
Ok, ga even naar Start, Alle programma's, Bureau-accesoires, Systeemwerkset, Systeeminfo.

Klik daar Onderdelen open, & dan Netwerk, Adapter. Als dat er niet bij staat kijk dan ook even onder Probleemapparatuur.
Selecteer & kopieer daar de regels (of alles, ook goed): Naam & PNP-apparaat-id.
(Bv. PNP-apparaat-id PCI\VEN_10EC&DEV_8139&SUBSYS_70031631&REV_10\3&61AAA01&0&80)

Staat de netwerkkaart trouwens wel aan in de BIOS?.. Tuurlijk, doet het wel onder 7...
:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
UqvPj.png


Q3EKS.png


1hMU7.png


ushTl.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog gekeken naar de bedrade netwerkdrivers van posting #12 (op de eerste pagina van deze discussiedraad?)
Is er verder nog nieuws of draadloos nu werkt?

Tijs.
 
Ik startte hem net opnieuw op, en toen gaf Windows opeens aan dat er een draadloos netwerk beschikbaar was. En toen werden wel alle draadloze netwerken weergeven in die lijst van Windows, en kon ik gewoon verbinding maken.

Dus ja ik snap niet echt hoe of wat, maar mijn draadloze internet werkt nu in ieder geval.
 
Dat is in ieder geval een hele stap vooruit.
M.b.t. die bedrade netwerkkaart kun je mijn links volgen óf dat drivereasy van posting #3 proberen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan