De Klok Van De laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

filp

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2002
Berichten
67
he beste iedreen ik heb vragje de klok en de dag loop achter ook dat de laptop uitstaat
wie weet wat het is wie kan mij helpen A.U.B bedankt groetjes van filp
 
verplaatst van helpmijdagen naar laptop.
let in het vervolg even op waar je de vraag plaatst.
 
de klok

he beste het is niet zo simpel op deze web maar wat moet ik nu doen
 
Hallo flip,
De klok is afhankelijk van de c-mos of bios batterij maar die batterijen zijn niet altijd losse knoopcellen en soms moeilijk te vervangen. Je moet dat maar eens bekijken en de opgegeven spanning meten. Ook een klok die genoeg stroom krijgt kan achterlopen en soms krijg je dan verkeerde cookies op Internet waardoor bepaalde dingen niet werken. Uitzending Gemist bijvoorbeeld.

Een oplossing is de klok zo vaak mogelijk gelijk te zetten met een hulp-programma. Het beste dat ik hiervoor heb gevonden voor zowel XP als Vista en ook al heel lang zelf gebruik is: Atomic Time V2.2 http://schmail.com/atomictime

Je zou dan regelmatig verbinding met Internet moeten maken en de klok automatisch bij het opstarten van Windows moeten laten bijstellen, dit kan ook om de zoveel tijd. Er wordt gebruikgemaakt van verschillende tijdservers en het kan voorkomen dat de door jou en het programma geselecteerde tijdservers (het leger of een universiteit) niet meer werkt zodat je een andere moet gaan kiezen. Je kunt het bijstellen van de klok volgen met een handig pictogram in de system-tray. Dit is hoe de meeste het oplossen en Atomic Time is echt het beste programma hiervoor.
 
Dat van die synchronisatie via internet, dat doet windows dacht ik al zelf vanaf versie XP .. Moet je wel een vinkje aanzetten (meen ik), datie dat mag doen ..

Suc6! ;)
 
he ja de accu zal leeg zijn en vervagen is niet zo simpel om je laptop open te doen bedankt groetjes flip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan