de knop "stand by" werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansheijjer

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Berichten
5
sinds vandaag wekt mijn pc niet meer op de "stand by" modus. Hij gaat even uit maar start direct weer door.
Ik heb systeemherstel ingeschakeld naar een paar dagen eerder, maar dat mocht niet helpen . Ik heb windows XP.
Ik heb de laatste dagen geen byzondere dingen geinstalleerd.
 
Kijk eens bij

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Energiebeheer

of daar standby ingeschakeld staat.
 
Ik heb het geprobeerd maar het geeft helaas geen oplossing van mijn probleem.
Bedankt voor de moeite.
 
Ik heb hetzelfde met de slaapstand. Alles staat goed ingesteld. Iemand enig idee?
 
Geplaatst door hansheijjer
....Hij gaat even uit maar start direct weer door.....
Zou kunnen dat er een systeemfout optreedt op het moment dat je de slaapstand inschakelt.

Standaard staat XP zo ingesteld dat bij een systeemfout de PC automatisch opnieuw wordt opgestart. Schakel het automatisch opnieuw opstarten eerst uit, hopelijk zie je dan een foutmelding voorbijkomen. Post die dan hier.

Rechtsklik op 'Deze computer', kies voor Eigenschappen, tabblad Geavanceerd. Klik op de knop 'Instellingen' onder 'Opstart- en herstartinstellingen'. Haal bij 'Systeemfouten het vinkje weg bij 'De computer automatisch opnieuw opstarten'.
 
Laatst bewerkt:
Helaas. ik heb je raadgevingen opgevolgd, maar het euvel werd niet verholpen. Er kwam trouwens ook geen foutmelding.
Als je nog meer tips hebt houd ik mij aanbevolen.
Bedankt voor je reactie.
Hans
 
Inmiddels al een oplossing voor dit euvel gevonden? Ik heb hetzelfde probleem.

gr. Robert
 
Heb je op enig moment, net voor dit euvel optrad, in BIOS rondgespookt? Dan kan het zijn dat WOL [wake up on LAN] op enabled staat, dan wordt de PC door het minste of geringste "bliebje" op je lankabel weer opgestart....
 
Mocht niet baten. Heb Bios zelfs teruggezet naar "standaard beste instellingen", maar ook dat hielp niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan