de lamme ziet de blinde niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas47

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Hoi,
Ik loop van het ene probleem naar het andere:(

Ik heb 2 comp's draaien onder xp home met daar tussen een router voor gedeeld internet.
Liep als een zonnetje, tot laat ik zeggen een week of drie geleden. Toen zag 1, 2 niet meer...
Maar 2 ziet 1 wel.
Internet werkt voor beiden.
Heb het even laten zitten toen onder de mom los ik wel weer op.
En nu probeer ik het op te lossen maar tot mijn schande lukt het me niet:8-0:

Heb alles al geprobeerd, alle verbindingen verwijdert, delen op geheven, opnieuw ingesteld, wizard gedraaid, helemaal eraf gepleurd, opnieuw erop. Pingen als een tierelier. Maar 1 weigert 2 te zien(nu ja hij ziet hem wel maar ik kan niet delen)

Ik heb half internet afgesnuffelt, alle voorgestelde oplossingen uitgevoerd. Maar hij blijft weigeren.

Misschien iemand van jullie?

Het enige wat ik nog kan verzinnen, is het volgende.
Ik heb Geek superhero draaien als trial, maar ik zie niets vreemd aan de settings.

Ik wacht af..

groet,
Klaas

Staan de XP firewalls uit=

Typ in de pc waar je de andere niet kan zien in de adresbalk van ie explorer \\xxxxx waarbij xxxxx staat voor de naam van de pc die je niet ziet.

Hoi Wim,

Als ik de naam van de gezochte comp. in geef dan zegt ie dat ie de server niet kan vinden. Wel zie ik het juiste ip adres van gezochte comp.

Zegt de foutmelding:
--Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om de opdracht te verwerken-- wellicht iets ?

Laatst bewerkt:
Het proberen waard

Ga met het moedersysteem op internet.
De andere systemen:
>Start>Verbinding maken>Alle verbindingen weergeven>Klik rechts op de LAN-verbinding en kies Verbinding herstellen.
Probeer het dan nog eens.
Vaak hersteld het systeem zichzelf.

JvD

Hou er rekening mee dat als je automatische updates geactiveerd op je PC dat dit ook de boosdoener kan zijn.Ik heb dit probleem nog gezien op het forum(of een ander:o ).Het kan zijn dat er de nieuwe updates die je geinstalleerd hebt dit probleem veroorzaken.

Ik heb het zelfde probleem, ook als beide systemen net opnieuw zijn geinstalleerd. Wel of niet alle updates er op maakt ook geen verschil. Alles sharen met Everyone Full Control gaat ook niet werken.

De enige manier waarop ik het werken heb gekregen is om op de niet bereikbare pc een user account aan te maken met de gegevens van de andere pc en dan werkt het wel.
Vervelende is dat de gebruiker van die pc dus iedere keer bij opstarten in moet loggen.

Ik dacht juist aan het volgende.Iemand die ik persoonlijk ken, tewerkgestels als IT technieker vertelde me een gelijkaardig probleem.Om het kort te houden de router was verbonden met een ADSL verbinding en alles liep prima tot ADSL hun snelheid verhoogde(weet de juiste gegevens niet meer) en blijkbaar had die router dat slecht verteerd, want nadat het bedrijf in kwestie Contact had opgenomen met de ADSL provider en de snelheid terug had laten aanpassen naar de oude werkte alles terug prima.Misschien helpt dit voorruit:o

Vervolg op de lamme ziet de blinde niet meer

Wederom hoi,

We zijn nu 2 weken verder (of ie het al langer?)
Ik heb nog steeds het zelfde probleem.
Sterker nog, nadat 1 pc weer eens kuren kreeg heb ik een totaal schone installatie gedaan met als achterliggende gedachte dan ben ik meteen van dat netwerkprobleempje af.

Groot was de verbazing dan ook dat het probleem nog bestond en dat de andere computer nu ook niets meer zag.
Tot overmaat van ramp moet ik mijn computer nu ook weer
activeren. Ze zullen daar inmiddels wel denken :rolleyes:
Ik heb namelijk 1 licentie voor twee pc's :8-0:
Gates is al rijk genoeg.

Wie o wie weet wellicht nog iets. Tis toch van de gekke dat hoewel het aanleggen van een netwerkje door een ieder wordt beschreven als een fluitje van een cent, het in de praktijk toch op soms onoplosbare problemen oplevert.

In ieder geval een ieder een fijn weekend.

Klaas

PS: ik gebruik kabel met een constante snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan