De lees- of schijfbewerking op het geheugen is mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Een bestand van 4,2 Gb heb ik gedownload. Het gaat om het programma Britannica 2006. Het gedownloade bestand is en ISO bestand dat ik met ISObuster heb uitgepakt. Nu verschijnt in de uitgepakte bestanden onder andere een AUTORUN.exe en een INSTALL.exe bestand. Als ik een van deze bestanden wil uitvoeren krijg ik de melding:
"De instructie op 0x004fb60 verwijst naar geheugen 0x00000000. De lees- of schijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt". Ik heb geen idee wat dit betekent en hoe ik dit kan oplossen. Iemand een idee?

Meestal krijg je dit soort meldingen als een bestand beschadigt is, je zou het op een dvd kunnen branden en op een andere pc kunnen proberen maar er is best kans dat er iets mis is gegaan met je download.
Dat is het risico helaas.

Beste Theo,

die .iso zul je waarschijnlijk niet moeten uitpakken. Je moet deze mounten (laden) in een virtual drive (virtueel cd/dvd-rom station en daarna kun je hem als gewone dvd benaderen via bijv. Explorer. Als je dan de autorun uitvoert werkt hij naar behoren. Programma's die virtual drive's aanmaken zijn onder andere Alcohol 120%, PowerIso, Daemon Tools en zo zijn er meer. Als je nog niet in het bezit bent van dergelijke programma's kun je Daemon Tools hier gratis downloaden. De rest wijst zich vanzelf wel. Succes ermee!

Beste Sjadema,

Het programma Deamon heb ik op mijn PC. Maar nu weet ik niet wat ik precies moet doen. Na het opstarten van mijn PC zie ik dat ik ineens een H-schijf erbij heb. Maar hoe ik die schijf kan benaderen en hoe ik het gedownloade bestand daarop krijg is mij vooralsnog een raadsel. Kun je mij daar enige uitleg over geven. Bij voorbaat dank.

Beste Sjadema,

Hoe het me gelukt is weet ik niet meer precies maar op het pictogrammetje rechts op mij taakbalk te klikken en dan "mount image' te gebruiken kon ik het ISO bestand daar in zetten. En zonder verder iets te doen startte de installatie. Ik ben je dus zeer erkentelijk voor je advies.

Groet

Theo

Oke Theo,

rechtsonder in je beeldscherm (naast je klok) heb je nu een nieuw icoontje gekregen. Hij is rood, met een soort rode bliksemschicht erin. Rechtermuisklik, Virtual CD/DVD ROM, device 0:, mount image. Dan bladeren naar die .iso en op openen klikken. Nu krijg je een schermpje in beeld van Daemon, wanneer deze is verdwenen kun je via Explorer naar de desbetreffende schijf. Succes ermee!

Was ik net een minuutje te laat, maar je hebt het al gevonden!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan