de meest dode pc die je ooit zal zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadowreaper112

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
40
hallo iedereen, ik heb een sony VAIO VGN-AR71s en daar is een heel klein (lees: enorm groot) probleempje mee.

eergisteren begon hij ineens allerlei "mooie" BSoD's te vertonen, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, BAD_POOL_HEADER, en iets met SQIL_DRIVER, ze kwamen allemaal voorbij als ik mijn windows 7 64 bit based systeem wilde opstarten.

nu dacht ik: ok installeer ik win7 opnieuw na mijn harddrive te fromatten en CHKDSK te runnen. alle fouten zouden eruit zijn gehaald (het waren er 3, allemaal op mijn D: partitie)

nu kan ik win7 niet installeren omdat ik de fout krijg dat bepaalde bestanden op de dvd beschadigd of corrupt zouden zijn. ik heb een originele dvd (met die werkte mijn pc ook) en daarna heb ik maar een piratenkopie gedownload (ik weet het... kwaadaardig he?) in ieder geval doet geen enkele dvd het.

nu vraag ik mij af, wat is in godsnaam het probleem en hoe kan ik het verhelpen? ik heb nu dus op het moment geen OS, en het enige wat ik kan is een bootdisk van win7 erin stoppen waarmee ik herstelopties kan aanklikken.

ook heb ik een recovery partitie waar waarschijnlijk een Vista img op staat, maar ik heb geen idee hoe ik die moet activeren.

add. info:
- geen oververhitting
- nooit laten vallen, of hard contact laten hebben met iets
- nooit etenswaren of drinkwaren erin laten gaan
- er was wel een 10 ct muntje die even via mijn dvd schrijver binnen mijn pc is gerold (hoe? geen idee :shocked:) maar snel is die er weer uitgehaald (was maaaaaaanden geleden)

als jullie nog specs willen moeten jullie het maar zeggen :)

alvast bedankt!
shadow,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt in eerste instantie op defect ram geheugen gezien de foutmeldingen
 
hmmm lijkt erop dat memtest vastloopt? hij staat nu al een kwartier op Pass: 0 en Test 68%
 
Memtest is een goed programma, heb het laatst nog nodig gehad. Ik had namelijk ook veel last van BSODs met dezelfde foutmelding.

Start de test en laat hem maar een flinke tijd lopen. De test stopt niet en zal net zolang doorgaan totdat je het onderbreekt. Elke gevonden fout is er één teveel en duidt op defect geheugen.

Memtest gaf op mijn PC helaas fouten aan. Ik heb toen nieuw geheugen gekocht en de problemen waren gelukkig verholpen.
 
Laatst bewerkt:
is goed ik laat hem wel lopen, maar onderbreken kan ik niet, er staan geen commandos >_< iets fout gegaan met branden ofzo? :O in iedergeval knippert dat plusje nog...

ik geef ff de layout van het scherm:

Memtest86+ v4.10 Pass 0%
Intel core 2 2693 MHz Test 68% ###########
L1 cache: 32k 37934 MB/s Test #1 (address test, own address
L2 cache: 6144k 17489 MB/s testing: 2048 - 3071m 4094m
L3 cache: none pattern:
Memory 4094m 318 MB/s
Chipset: Intel GM965/GL960 9ECC disabled) - FSB : 199mhz - type: DDR II
settings: RAM: 332 MHz (DDR664) / CAS : 5-5-5-15/dual channel

Walltime cached RsvdMem MemMap Cache ECC Test Pass Errors ECC errs
0:02 4094m 76k e820 On off std 0 0

en zo staat hij al een dikke 25 minuten, geen verandering
 
Met de knop "C" kun je een aantal opties instellen, waaronder de test herstarten. Probeer dit eerst. Lukt dat niet, druk dan op de knop " Escape" om de test te beëindigen en de laptop opnieuw op te starten. Lukt dat ook niet, dan is de test vastgelopen.
 
kan je het evt. op een andere pc draaien kun je kijken of het goed gegaan is met branden
 
ja, als hij vastloopt kan ik dus niks meer ;)

ik ben er ondertusen achtergekomen dat VAIO een hardwaretest heeft ingebouwd, er is een fout gevonden bij de geheugentest:

---(E-MEM-002)

RAM toch kapot? :( hij gaat nog even door met zoeken
 
Dat lijkt er wel op helaas. Ik hoop dat je het kunt laten vervangen.
 
*best ernstig gescheld*

ahum, ok, enig idee hoe dit gekomen kan zijn?

vanwege toekomstig gebruik/garantie?
 
Dat kan van alles zijn, slijtage, slechte kwaliteit geheugen, etc. etc.
 
hey mensen, het bleek dus dat versie 3.5 en hoger van memtest 4gb RAM en meer niet ondersteund.

heb je dus ook 4 gig ram geheugen of meer en je wil Memtest laten lopen, download dan versie 4.3 van de software.anders blijft hij vastlopen

memtest vond bij mij 3,000,000 fouten ongeveer bij mijn computer (gestopt op 55%) ik heb hem weg moeten brengen naar een expert, over een week of 2 is hij hopelijk weer de oudde


thanks voor de hulp mensen! zonder jullie zat ik nu nog steeds te prutsen..


greets, Shadow
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan