De pc is enorm langzaam opeens

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsme

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Berichten
199
Mijn moeder heeft een laptop. mijn vader boven een gewone pc. zij hebben isdn. Eerst ging het prima maar mijn moeders pc is nu zo erg langzaam.
Ook heeft ze regelmatig dat pagina´s niet te krijgen zijn.

ze heeft een windowsxp home edition 2002
ibm intel(R)Celeron TM (cpu) 1131mhz
kloksnelheid 1.13 Gh

120 mb ran geheugen

hoe kan ik dit probleem oplossen. wat voor informatie hebben jullie nodig om de reden te zien
nu b.v kan ze wel google krijgen maar niet ebay. soms ook google niet, en alles duurt eeuwen. ik heb kabel en mijn pc is echt enorm veel sneller.
hoop dat jullie raad weten en dat ik het in de juiste topic gezet heb.
alvast bedankt. marlene
ps ik zie nu op de pagina van ebay die hij niet kan krijgen onderaan iets van dns error
 
Laatst bewerkt:
kijk eens of de beveiligingsinstellingen niet te hoog zijn ingesteld en de privacie instellingen (ivm ontvangen van cookies)
 
dat zou het best eens kunnen zijn.
Zonder dat ik dit las had ik dit geprobeerd en mijn moeder had inderdaad geavanceerde opties i.p.v normaal. dit verandert en we hebben de hele avond naar barbies kunnen kijken op ebay :p
Heel erg bedankt in ieder geval
Marlene
 
ze gaat haast nooit op de pc, maar zal morgen nog een online test doen. is wel een goed idee. zeker nu. met die mblast ellende ;)
ze update haar norton av wel maar of ze ook scant?
zal het even checken.
mercy
 
als niet alleen internet traag gaat maar ook de hele pc dan kan het wel eens cidaemon zijn
dit is een xp programma die snelheid inpikt om een zogenaamde searchlog the maken zodat als je iets op de pc wilt vinden het snel gaat
deze functie kun je ook uitzetten
zoek op google naar cidaemon
 
Geplaatst door Caspar107
Computer gescand op virussen en spyware?
Voor het scannen op Spyware;
Download Adaware 6 of Spybot S&D om je computer op spyware te scannen.
Vergeet niet te updaten voordat je gaat scannen.

PS Norton scand (nog) niet op Spyware, maar op virrussen/trojans.
 
Oke bedankt.
ze scant haar pc regelmatig en haalt alle updates.

dat programma spyware heb ik, zal het er bij haar ook op zetten.

dat cideamon daar heb ik nooit van gehoord.
zal ook daar naar kijken.
bedankt.
ik zet de vraag als opgelost?

haar beveilinging veranderen op normaal, snap het niet want dat had ik al standaard gedaan maar was blijkbaar verandert, heeft een heleboel geholpen.


Maar zij en mijn vader delen een isdn aansluiting, dus dat kan er ook mee te maken hebben denk ik?

groetjes marlene
 
Geplaatst door itsme
Maar zij en mijn vader delen een isdn aansluiting, dus dat kan er ook mee te maken hebben denk ik?
kijk eens in de startbalk naar het aantal kbps van de verbinding...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan