De PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boxie

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Berichten
5
Lieve jongens en meisjes!

Zoals de header het al verklapt, start mijn pc niet meer op. Het is wel een heel verhaal om de geschiedenis van wat er aan vooraf ging op te schrijven, maar ik denk niet echt dat het nodig is, omdat er nu precies weer hetzelfde aan de hand is.

De pc start op, ik game een beetje, sluit hem netjes af. Vandaag word ik wakker, wil de pc aan zetten, en de herhaling van vroeger begint weer van voren af aan: de pc start niet op.

Wat zijn precies de symptonen?

Daar kan ik heel duidelijk in zijn. De pc start de eerste 2 seconden op, zoals elke andere normale pc opstart, alleen... Het welbekende piepje van het opstarten ontbreekt, en daarna sluit hij weer af. Zonder dat ik iets doe, begint hij ongeveer 1 a 2 seconden daarna weer op te starten, waarna hij weer af slaat. En dat blijft hij loopen dus, tot ik er genoeg van heb, en de stroom er af haal. Het lijkt dus op een auto die niet starten wil.


Om alvast wat obvious vragen te beantwoorden:

Nope, ik heb niks veranderd aan de BIOS (deze voor de zekerheid toch gereset, niks verandert). De onderdelen zijn in principe gloednieuw, en correct geïnstalleerd. Alle snoertjes zitten op de goede plaats.

Wat oh wat kan het zijn? Wie helpt deze verslaafde gamer uit de 7e laag van de hel?

Bij voorbaat dank,

Boxie G.
 
Zou wel eens een probleem met de voeding kunnen zijn...
 
Hm, dat heb ik ook gedacht. Om het verhaal nog even uit te breiden: ik heb het hele systeem al terug naar de leverancier gestuurd, en een nieuwe voeding mogen ontvangen. Ik heb de pc thuis aangesloten op zo'n "beveiligde" stekkerdoos, dus dat is ook al uitgesloten. Ik heb hier nog een andere (werkende) voeding staan. Met die voeding krijg ik exact hetzelfde resultaat.

Anything else?
 
Alle stekkertjes, geheugenreepjes e.d. allemaal even aandrukken. Dit helpt ook nog wel eens.

Ik gaf op mijn PC altijd een mep en dan deed ie het weer. Het bleek uiteindelijk een loszittend (net wel net niet contact makend) stekkertje te zijn. De boel aangedrukt, en het deed het weer.

Loop alles dus even na op loszittende onderdelen.
 
De pc is idd nieuw, zelf gebouwd. But trust me, hij liep als een zonnetje! Alle snoeren/onderdelen zijn goed aangedrukt. Ik heb hem inmiddels ook weer aan de praat gekregen. Heb voor de 3e keer het batterijtje er uit gehaald (BIOS gereset), en na een half uurtje deed hij het weer, maar...

Nu hebben we een irritant piepje erbij. Je kent het normale piepje toch wel als je pc opstart? Maar er is ook een lager piepje, en dat piepje is in mijn geval een continu toon... Ik heb geen idee nu! De temperatuur van het systeem en de cpu is "normaal, alle fans draaien...

Soms gaat het piepje uit, maar zodra ik een spelletje op start, begint dat lage toontje weer...

Dank voor alle snelle reacties trouwens!
 
Ah juist, die dingen. Yup, die zitten er recht onder, op ééntje na, maar die raakt het moederbord niet, en het moederbord raakt de kast niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan