De printer slechts 1 pagina uit

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Sinds vandaag doet m'n printer raar.
Als ik een document met Crt-C vastleg en ik wil dat uitprinten, print de printer slechts 1 pagina uit.
Lijkt op gebrek aan geheugen.
Geeft tegestrijdige informatie
Print...........................1 page
Pages.........................All

Wat zou dat op kunnen duiden?
Een bestaand document wordt wel gewoon uitgeprint
Met vriendelijke groet
Dukkel

Slechts 1 pagina printen 2026-02-11 185420.png

Op de afbeelding is de uitvoer > pdf en je moet daar de juiste printer kiezen.

Allebei m'n printers hadden dezelfde fout.
Ik doe al jaren het geselecteerde óf direct uitprinten óf kopieren met Ctrl+C en de selectie op b.v. Word zetten. Maar momenteel lukt dat niet. Er is echt wat verkeerd gegaan in het OS.
!! Temeer omdat de Drivers voor deze Brother-printers in het Nederlands zijn. (De Printer-drivers voor Mint zijn in het Engels, dus daarom denk ik dat er sprake is van overschrijving) !!

Ik kan er geen touw aan vastknopen.

Lijkt op gebrek aan geheugen.
In je andere topic had je het ook over geheugen.
Ik heb LM in vmware geïnstalleerd en heb geen RAM of disk tekort.
1770916764411.png

Een bestaand document wordt wel gewoon uitgeprint
Lijkt dat alles dan goed werkt.

Ik doe al jaren het geselecteerde óf direct uitprinten óf kopieren met Ctrl+C en de selectie op b.v. Word zetten.
Windows?
De Printer-drivers voor Mint zijn in het Engels
Linux Mint?

Over welk OS hebben we het? Welk programma?

Toch krijg ik sterk de indruk dat de Nederlandse Printer Drivers van Brother DCP-9020CDW en DCP-L2560 overschreven zijn. De Printerdrivers voor deze printers worden namelijk alleen maar geleverd in het Engels
Bovendien had ik een absurd grote ruimte voor MINT toebedeeld 100Gb omdat ik steeds een commentaarregel tegenkwam waarin geklaagd werd over te weinig vrije schijfruimte op de Hoofdmap en Bestandsysteem (nog maar 1.0G vrije ruimte)
Toen heb ik de ruimte dus drastisch verhoogd, en waarschijnlijk veels te veel.
En mijn indruk is dat er daarom te weinig geheugenruimte over schoot om met Crtl-C te werken.

Idee om 1) LM opnieuw te installeren 2) Na installatie een snapshot maken.

Hier had ik geen aparte driver nodig in LM.
Ik koos HP JetDirect, (voor mijn HP printer). Alleen IP ingevuld en LM doet de rest.

Okay, mijn probleem is dat ik voor Win11 normale Nederlandse Drivers bij Brother op kan halen
En dat voor LM Brother deze niet levert, alleen Chinese of Engelse drivers.
En ik wil terug met de Vrije ruimte, op deze PC heb ik nog togewezen 50Gb.

Kijk hier in rode Kader: Dit is een Crtl-C afdruk die ik gelijk naar de Printer stuur. En er wordt duidelijk aangegeven dat er slechts 1 vel papier afgedruk zal worden, terwijl het artikel zeker 3 pagina's groot is (En dat heb ik ook geselecteerd)

1 vel afdruk 26-02-12 234810.png

Laatst bewerkt:
En als je op Afdrukken klikt wordt er ook daadwerkelijk maar 1 pagina afgedrukt?

Kijk nu heb ik de Brother printer DCP=9020CDW opnieuw geinstalleerd met de standaard drivers in het Nederlands en nu kan ik plotseling wel meerdere vellen uitprinten (in dit geval 2 pagina's)
Allebei de Afbeeldingen zijn koieen van een antwoord van Copilot gemaakt met Crtl-C en dan printen
Waar kan dit nu toch in zitten ????

2 vellen papier.png
Bericht automatisch samengevoegd:

En als je op Afdrukken klikt wordt er ook daadwerkelijk maar 1 pagina afgedrukt?
Ja, ik heb dit al zeker 5x uitgeprobeerd, ik wordt er gek van.
Bericht automatisch samengevoegd:

Kijk aan, nu ben ik in Linux Mint geweest en nu is het aantal vellen papier weer 1 vel papier
Ik hoef denk ik niet nog aan te voeren, dat ik meerdere vellen papier in het geheugen heb gezet met
Ctrl-C
De Brother printers DCP-9020CDW en DCP-L2560 worden beide in zowel Win11 als in LM aangestuurd door hun eigen en hetzelfde IP-nummers
Dus DCP-9020CDW door 192.168.178.142 in zowel Win11 als in LM
en DCP-L2560DW door 192.168..178.42 in zowel Win11 als in LM
dat zou waarschijnlijk de verbinding moeten zijn ??

Na in Linux Mint te zijn geweest 2026-02-13 005305.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan