de problemen met het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick8

Banned
Lid geworden
17 aug 2006
Hoi

Er is iets erg geks de computer doet het niet meer als je op knop druk om hem gewoon aan te zetten hij is nou los maar geen iedee waar het door komt misschien dat iemand me kan helpen er mee dat zou fijn zijn.

Bedankt dan alvast

Groeten
Patrick

Kan een aantal oorzaken hebben:
defecte Aan- / uitschakelaar, defecte voeding of moederbord...
Maar zonder verdere info is dat onmogelijk vast te stellen...

Hoi

En wat zou je dan willen weten kwa informatie, want al die termen ken ik verder ook niet waar is het batterijtje hoe herken je die en de voeding het was zo dat als je er op drukte duurde her erg lang kwa het op starten soms
half uur maar als je het nou probeerd licht het lampje licht op en dat was
het dan

Ik heb mijn 1e bericht aangepast. Ik heb zelfs nog even overwogen om het in zijn geheel weg te halen. Reden? Jij schrijft in redelijk onbegrijpelijk nederlands. Wellicht typ je op een smartphone, maar dat maakt weinig uit. Ik snapte niet wat nu precies je probleem is (en eigenlijk nog steeds niet).

het is simpel de knop waar je op de computer zelf op drukt op de computer te activeren die doet het niet meer er gebeurd niets geen geluid dus niets, in het begin wat het zo als je er op drukte duurde het ongeveer half uur en ging de computer uitzichzelf aan maar nou helemaal niet meer. het lampje op de computer doet het wel maar erg zwak maar
waar het door
komt geen iedee dat is het

Dat ga je zelf niet kunnen oplossen. Breng 'm naar een reparateur.

Nee, daarom juist. Zoals Scrapheap hierboven al schrijft, kan het van alles en nog wat zijn, een defecte schakelaar, een defect moederbord of eendefecte voeding. Als je niet erg handig bent met computers, ga je dit zelf niet op kunnen lossen. Ik denk niet dat het 't moederbordbatterijtje is / kan zijn, want als dat leeg is, kom je veelal wel in het bios en staat er een melding op je scherm.

Laatst bewerkt:
en hoe herken je dan de voeding en waar is die precies geplaatst want heb ook al vernomen dat je kan
proberen die te vervangen dan

Dat is ongeveer wat ik bedoelde met "handig zijn".
Waarvoor dient een voeding? Om de computer van stroom te voorzien. Waar dus de stroomkabel aan de achterkant van de computer met de stekker vast zit, dát is de voeding.
Typ in Google eens in : computervoeding en kijk naar de hits.

Laatst bewerkt:
Ga jij er dan van uit dat dat de grootste kans is dat dat het is misschien

2 mogelijkheden zijn het meest waarschijnlijk : idd. 1. de voeding en 2. het moederbord. Als het de voeding is, dan trekt een lokale computerwinkel je echt het vel niet over de oren, want dat hebben ze 10 minuten nadat je de winkel binnen bent gekomen, al ontdekt.

Ja.
En ook dat kan een lokale pc boer voor je oplossen, maar dat gaat wel een paar centen kosten, mogelijk iets van 125 tot 200 euro (inclusief arbeidsloon).
Een voeding vervangen zou mogelijk iets kosten van 50 tot 100 euro (inclusief arbeidsloon)

Het "flauw` oplichten van een LED is meestal de indicatie van een kapotte voeding ( te lage spanning ) en lijkt dus de meest voor-de-hand liggende oorzaak.
Voeding vervangen is zo gebeurd, hooguit 10-15 min. werk dus zal je financieel niet op leeglopen lijkt mij..

Was net eventjes dus bezig het te proberen heb nog zo'n voeding maar dat stekkertje met al die gekleurde draadjes op de printplaats is zo vast hoe krijg je die makkelijk los dan zal toch niet zo moelijk zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan