• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De real time wisselkoers komt niet correct over

Status
Niet open voor verdere reacties.

TitaTovenaar

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2018
Goedendag helpers en oplossers,

Over niet al te lange tijd ga ik genieten van een welverdiende vakantie naar Indonesie om mij weer even ruim 3 weken "multimiljonair" te voelen ;)
Nou heb ik als voorpret o.a. een kostenplaatje van het hotel gemaakt, waarvan ik hier een versimpelde versie bijvoeg.

Om de wisselkoers realtime te updaten maak ik gebruik van de gegevensverbinding met deze website. Dit gaat goed op een nogal irritant detail na: de koersen komen zonder interpuncties binnen. Op de webpagina staat bijvoorbeeld 16848.975178 en in mijn "EUR tabel" komt het als 16848975178 binnen, terwijl dat dus 16848,975178 zou moeten zijn.

Heeft iemand hiervoor een goede tip/oplossing?

Bekijk bijlage Hotel 2018 koers.xlsx

Dat kan eenvoudiger met de ECB - website (zonder cookies).

Het enige bezwaar is dat de CO2 uitstoot en de onterecht niet geheven belasting (BTW, milieuheffingen) niet bij de ECB vermeld zijn.

Bijlagen

Dank voor je antwoord snb,

Hoe dat met xml bestanden werkt heb ik nog niet geheel onder de knie... Ik heb weer wat te studeren geloof ik ;)

De, door jou gemaakte, bezwaren onderschrijf ik enigszins. Echter zie ik "Kramperen" in Nederland/Europa niet zo zitten en mijn vrouw al helemaal niet.

Bleek eigenlijk heel simpel te zijn. de regionale instellingen naar US gezet voor mijn bestand en het probleem was opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan