"De schijf in station D is niet geformatteerd, Wilt u de schijf nu formatteren?"

Status
Niet open voor verdere reacties.
1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?

Ten eerste;

Hartelijk dank voor je antwoord en hulp. :thumb:

Ik heb het zoals gequote gedaan.

Bij 1 staat er: HPFS-NTFS start -end-size in sectors

Boot sector
Status: OK

Sectors are identical (daar vroeg je naar toch?)

A valid boot sector must present blablabla....

Opties:

Quit
rebuild BS
repair MFT
Dump

Alvast bedankt! ;)

Ps. gaat mijn c bootsector niet naar de knoppen als ik rebuild BS ga doen?

Laatst bewerkt:
Ps. gaat mijn c bootsector niet naar de knoppen als ik rebuild BS ga doen?
Nee,eerst eens kijken als je voor "Analyse" kiest,wat voor meldingen je dan ziet tijdens een paar maal enteren.

Je kunt wel even doorgeven,wat voor tekst er onder "Rebuild BS" komt te staan,als je die selecteerd.

Nee,eerst eens kijken als je voor "Analyse" kiest,wat voor meldingen je dan ziet tijdens een paar maal enteren.

Je kunt wel even doorgeven,wat voor tekst er onder "Rebuild BS" komt te staan,als je die selecteerd.

Dan komt er te staan "rebuild bootsector" als ik die selecteer. Maar ik heb al gezien dat ie dat baseert op de c bootschijf niet op de "verdwenen partitie".

Na het uitvoeren van de analyse krijg ik 2 partities in groen gekleurd te zien.
Mijn "verloren" d schijf is dan gewoon te zien en met list files zijn alle files waar te nemen in het dos scherm (optie P= list files).
als ik met die left/right toetsen aan de gang ga op mijn "verloren" partitie d dan geeft ie alleen aan BAD SECTOR als er een sterretje voor staat (primary bootable).

Laatst bewerkt:
Toch maar eens voor rebuild BS en\of repair MFT gaan,om te zien wat het opleverd.Wel tussen beide mogelijkheden opnieuw opstarten.

Problemen met McAfee-map op C-schijf

Misschien een probleem met de bootsector?

Kijk er eens naar met Tesdisk,haal hier de Windows versie op.

http://www.cgsecurity.org/

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?

Greetz

Ik heb Testdisk ook geprobeerd om een probleem op te lossen. Weet nu alleen niet wat ik verder moet doen. Als ik op de McAfee-map klik om hem te verwijderen (er waren allerlei problemen met McAfee en daarom wil ik het opnieuw installeren), krijg ik de melding: "

Laatst bewerkt:
Hoi !

Waarom stel je de vraag in een topic van vorig jaar ?

En bovendien: ik kan er geen touw aan vastknopen.

Greetz,

Harry.

Ik reageer omdat:

Dag Harry,

Ik reageer omdat dit probleem zich nu voordoet. Ik ben onervaren met dit forum dus daarom is het bericht wellicht vreemd overgekomen.
Het probleem waarvoor ik TestDisk heb geprobeerd is het volgende:
Ik heb McAfee proberen te deinstalleren en dat lukt niet. Er blijft een map "McAfee" op de C-schijf. Als ik die selecteer krijg ik de melding "De schiijf in station C is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu Formatteren" Dat wil ik natuurlijk niet maar er blijkt wel een fout met die schijf te zijn. En dat probeerde ik met Testdisk. Ik weet alleen niet welke handeling ik moet kiezen in dat programma: [Org. BS] of [Rebuild BS]. Is dit beter te begrijpen? En kun je me ermee helpen? Ik heb wel een screendump van dat Testdisk-venster als JPG maar ik weet niet hoe ik dit als bijlage kan toevoegen.

Groet Anton Zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan