De schijf is niet geformateerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sezercik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Berichten
4
Goedemiddag,

Gisteren is mijn pc heel hard uitgegleden. Ik was remote aan het werken toen de pc ineens uit ging, dit gebeurt wel vaker, maar deze keer ging hij ook niet meer aan. Toen ik thuis kwam stond er een melding dat hal.dll mistte. Veel geprobeerd, totdat bleek dat ik zelfs met Bart PE de schijf niet meer kon benaderen. Uiteindelijk heb ik de Windows partitie geformateerd (mijn relaas van afgelopen nacht staat op m'n blog).

Mijn vraag aan jullie is de volgende. Voordat ik ging formateren en opnieuw installeren (XP) heb ik het stekkertje van m'n andere harde schijf (met alle data) er uit getrokken. Ik wilde absoluut niet riskeren dat die data aangeraakt zouden worden. Met Bart PE kon ik overigens die schijf nog prima zien. Nadat ik Windows XP SP2 opnieuw had geinstalleerd krijg ik bij de data harde schijf de melding De schijf in station E is niet geformateerd. Wilt u de schijf nu formatteren?. Dat wil ik uiteraard niet, alle data staan er nog op.

In schijfbeheer en de bios is de schijf te zien, ook in de verkenner wordt schijf E: weergegeven, alleen kan ik er niet bij. Het Wester Digital programma Data Lifeguard Tools geeft aan dat er al wel data op die schijf staat. Bij eigenschappen voor Lokaal Station staat achter Bestandssysteem: Geen. Iemand een idee?

Alvast dank! Doede (Amsterdam)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit hetzelfde aan de hand gehad met een SD-kaart van een fototoestel. Je kon zien dat er zoveel MB gebruikt was (stonden foto's op) maar wanneer ik de kaart wilde openen zij hij ook "de schijf is niet geformateerd, wilt u deze nu formateren?". Ik heb toen van alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Zelfs verder foto's trekken ging ook niet meer. Toen toch geformateerd en ik kon hem weer gebruiken, alle gegevens waren natuurlijk wel weg. Dus ik denk dat je hier een serieus probleem hebt tenzij er iemand komt opzetten met een wondermiddeltje.
 
Heb ik met dat SD-kaartje toen ook geprobeert maar zonder resultaat, principe van een SD-kaart en hardeschijf blijft toch hetzelfde of vergis ik mij hier in?
 
Laat TestDisk, de bootpartitie repareren, en tevens de mbr.

Mooi Lange Pier! Bedankt voor je reactie, dat programmaatje heb ik even op m'n pc gezet. Ik heb gekozen om de boot sector te repareren. In de handleiding staat dat als de NTFS boot sector is damaged, data can not be accessed. Windows will prompt The drive is not formatted, dus dat klopt wel. Wel eigenaardig dat hij aangeeft dat het FAT is, terwijl het een NTFS schijf betreft. Nu goed, bij Search Subdirectory loopt de pc ineens helemaal vast... Ik heb het drie keer geprobeerd, maar geen sjoege. Dus daar kom ik ook niet echt verder mee.

Wat ik niet hetzelfde vind als de sd-kaart is dat deze schijf het perfect deed, alleen niet meer te benaderen is na een nieuwe install van windows.
 
Misschien kun je wel met Ptedit32 kijken, welke info er wordt weergegeven, en eventueel een screenshot hier plaatsen.

PS, is de schijf misschien groter dan 128gig, en heb je de standaard XP gebruikt, zonder SP2, bij installeren?
 
Laatst bewerkt:
Dank je LP!
Misschien kun je wel met Ptedit32 kijken, welke info er wordt weergegeven, en eventueel een screenshot hier plaatsen.

Ga ik proberen.

PS, is de schijf misschien groter dan 128gig, en heb je de standaard XP gebruikt, zonder SP2, bij installeren?

Ja, de schijf is 320Gb, maar ik heb SP2 al er op staan. Overigens worden schijven groter dan 137Gb al ondersteund door SP1, toch? Nu ja, even screenshots maken.
 
Laatst bewerkt:
R Studio

Zo, de Kerstdagen zijn voorbij en (bijna) al mijn problemen zijn opgelost. Uiteindelijk kon Windows ook niet meer opstarten en heb ik m'n Windows schijf opnieuw geformateerd en geinstaleerd. Daarna heb ik R Studio gekocht en alles teruggehaald. Welnu, alle bestanden van de onbenaderbare schijf in ieder geval. Van de Windows schijf niet alles, want daar had ik immers al opnieuw op geinstalleerd, m'n e-mail was ik dus helaas kwijt. Volgende week komt mijn nieuwe 320Gb schijf aan en kan ik die als back up schijf er in hangen (RAID), want dit gaat natuurlijk niet nog eens gebeuren :D

Allemaal hartelijk dank! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan