De server ondersteunt de door mij opgegeven versleuteling voor de verbinding niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvthiel

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Goede middag. Mijn PC met besturingssysteem Win10 en outlook 2016 geeft aan dat: de server ondersteunt de door mij opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Alle instellingen staan zoals Ziggo, mijn provider aangeeft. Ik heb Ziggo hiervoor benaderd maar die geven geen ondersteuning voor Outlook.
Mogelijk ligt de oorzaak bij mij zelf en is Edge beschadigd. Namelijk in Google-Chrome kan ik mijn e-mails wel verzenden en ontvangen. Naar mijn mening zou het best aan Edge kunnen liggen. Ik heb namelijk het programma "Metstub.exe een keer opgestart.
Graag zou ik hulp krijgen, ook als het mijn eigen stomme fout is. Vast bedankt. Cor

Heb je het dan over een lokale installatie van Outlook 2016 of de online versie?

Dan kan je ook even laten zien wat je server instellingen zijn.

Ik heb schermafbeeldingen gemaakt, maar kan de niet plakken in deze Quote Hoe kan ik dit het beste doen?

Zie plaatje:
Plaatje.PNG

2018-11-27 (1).png2018-11-27 (4).png2018-11-27 (2).png2018-11-27 (3).png2018-11-27 (5).png2018-11-27 (5).png
Het zou kunnen zijn dat er een dubbele bij zit.
Vanmiddag werd ik gebeld door Ziggo hulpdienst om te vragen of het probleem was opgelost. Dit omdat ik eerst Ziggo om advies had gevraagd. Die deelde mij mede contact op te nemen met Microsoft. Ook vanmiddag wilde Ziggo het probleem nog verhelpen doch het is nog niet verholpen.
Ik hoop dat uw hulp positief zal zijn. Het is vervelend om Ziggo-mail te gebruiken. Omslachtig. Al vast bedankt.

Heb al eens een andere versleuteling dan SSL geprobeerd?

Ik heb alle versleuteling-mogelijkheden geprobeerd samen met ziggo. Mijn vraag is zou Metstub.exe hier iets mee te maken kunnen hebben. Zo niet kan ik Office nog eens op nieuw installeren.

Ik heb geen idee wat Metstub.exe is of doet.

Ik heb het even getest met mijn Zigoo mail in Outlook.
Werkt zonder probleem en dit zijn de instellingen die ik gebruik:
Mail1.jpg Mail2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ga office 2016 opnieuw installeren en dan laat ik de afloop even weten. Toch hartelijk bedankt. en vriendelijke groet Cor

Heb je de uitbreiding van m'n vorige bericht gezien?
De plaatjes?

Ja die heb ik nu gezien, maar ik heb alleen de keuze uit SSL of TSL of Automatic en Geen

Vreemd. Ik heb hier ook Office 2016.

Goede morgen. Ik heb office 2016 opnieuw geinstalleerd. Alle instellingen goed ingevuld. Ik krijg nu: Kan niet aanmelden. Er kan geen testbericht verzonden worden. Dit terwijl het email van mijn echtgenote nu goed werkt.
Instelling 3 keer gecheckt. Kan ik Edge vervangen door een nieuwe te downloaden?

Wat de oorzaak wel is weet ik niet maar als het inderdaad een lokale installatie van Office is heeft dat niets te maken met welke browser je gebruikt.

Wat ik al zei, dat heeft niks met een lokale installatie van Outlook te maken.

Goede morgen. Ik kan je het heuglijk feit vertellen, dat het probleem is opgelost. Ik heb Malwarebytes geinstalleerd en met dit programma de computer laten scannen. Hier kwamen enkele fouten uit, ondanks dat ik naar mijn mening toch een goede virusscanner heb geinstalleerd: Eset.
Bedankt voor het mee denken. vriendelijke groet Cor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan