De server Pop3 heeft al 60 seconden niet gereageerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Sinds enkele dagen krijg ik als ik mail binnen wil halen op mijn pc ineens de melding: 'De server Pop3 heeft al 60 seconden niet gereageerd. Nog 60 seconden op een reactie van de server wachten?'
Ik heb Windows Live Mail en windows 8.1 en heb dit noot eerder gehad. Ik krijg haperend achteraf nog wel wat e-mail binnen, maar het loopt allesbehalve soepel. Via mijn smartphone komt de mail wel binnen. Wat moet ik doen?
b.v.d.

Welke POP3 server gebruik je en op welke poort (inkomende mail)?

Kijk of er een storing is bij je provider. En je smartphone gebruik ja daarbij ook WIFI. En wat Ed Zei

Er is geen storing bij mijn provider (telfort). Poort 110 pop3.tiscali.nl
Ik heb net via mijn telefoon een paar mails die ik ontving (met foto's) verwijderd, omdat ik het vermoeden heb dat het daaraan zou kunnen liggen.
Zou dat kunnen? Geen idee hoeveel mb...
Kreeg overigens na verloop van tijd (dus net nadat ik vorig bericht had geplaatst) foutmelding 0x800CCC19.

Zet het poort nummer eens op 995 en schakel SSL in.

In de account instellingen van Windows Live Mail.

Helaas, dit heeft geen effect. Het heeft al die tijd overigens prima gefunctioneerd, dus begrijp niet hoe dit ineens kan.

Heb je soms norton geinstalleerd. Die fout 0x800CCC19 kan diverse oorzaken hebben. En van sommige fouten wordt je niet vrolijk.

Je kunt die time out instellingen wel verlengen maar dat heeft geen zin is mijn mening.

Dus een beetje koffie dik kijken. Ik zou je computer maar eens goed scannen. Mede gezien het feit dat je op je mobiel geen probleem hebt.

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb Eset Smart Security 8. Ik heb mijn pc gister even goed gescand en er kwamen een paar fouten naar boven die ik heb laten opschonen.
Daarna mijn mail opgehaald en dat ging goed, al duurde het even.
Nu weer mijn mail opgehaald: eerst weer een timeout en vervolgens na een paar minuten kwamen de mailtjes binnen.
Ik ga denk ik toch de timeoutinstelling wat verlengen.

Wanneer het straks weer fout loopt ga ik mijn mailberichten backuppen, de account verwijderen en opnieuw instellen.
Ik las ergens dat IMAP ipv POP3 nu gangbaarder is, omdat het dan ook synchroon loopt en blijft lopen met mail op andere apparaten.
Wanneer ik dan toch het e.e.a. moet herregelen wil ik dat ook maar gelijk doen. Kan iemand mij daarin adviseren, zodat ik niets over het hoofd zie?

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ben nu aan het kijken of het iets met het modem te maken zou kunnen hebben.
Wordt vervolgd....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan