de service diagnostics policy wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hakinne

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Sinds vanmorgen werkt mijn pc niet meer op het internet.
het begon gisteren met een probleem dat hij outlook de post niet wou ontvangen naar systeemherstel te hebben gedaan kan ik dus nu ook niet meer het internet op.
Hij geeft deze melding aan: de service diagnostics policy wordt niet uitgevoerd met fout 5.

Ik heb al geprobeerd om systemherstel uit te voeren maar het probleem blijft bestaan.
Gelukkig heb ik nog wel een laptop om op internet te komen en het probleem eventueel te verhelpen hoop op een oplossing.
Kan me normaal aardig redden maar op de een of andere manier lukt dit niet.

Groetjes Natasja

Hoi Natasja,

Ben je wel eens keer uit gaan stappen in het register ?

Vind het altijd wat lastig als ik iemand ga vragen om even iets te controleren in het register ,als ik niet weet dat het dan ook op de letter nauwkeurig alleen maar dat wordt gedaan waarom ik vraag.
Dat is omdat het register een soort zenuw stelsel van windows is ,waar je met een paar vekeerde handelingen het goed fout kan gaan.

Het gaat om even te kijken naar dit ,de toesteming Full Control en Read in het account van Trustedinstaller.

In de DOS prompt tiep je:

REGEDIT

Dan ga je naar,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DPS\Parameters

screenhunter02oct021435.jpg

re

ik heb het gevonden daar staat niks aangevinkt?

Laatst bewerkt:
Hoi Natasja,

O maar dan had ik er dus toch nog als extra er bij moeten zetten.

Dat Full Control en Read daar wel moeten zijn aangevinkt.

Dus net zo als op het schreenschot van mijn computer wat in mijn vorige post staat.

:) :thumb:

re

Oke dat heb ik gedaan en wat moet ik nu verder doen?
Blijf wel ingelogdt.

Hoi Natasja,

Nou ik hoopte daarmee eigenlijk de oplossing al wat voor elkaar te hebben,
Want een fout 5 staat weer voor "Access is denied".

Maargoed er is dus nog iets meer aan de het handje ,en had daar om heel eerlijk te zijn al wat rekening mee gehouden.

Dan dus nou maar deze troubleshooter gaan gebruiken.

En wens voor jou dat je daarmee het succes zal hebben.:thumb:

re

:(alle dingen doorlopen en hij blijft aangeven dat de diagnostics policy niet worden uitgevoerd.
Ik weet het nu echt ff niet meer.

Yes probleem opgelost weet niet wat ik heb gedaan maar het is gelukt heb weer internet, nu werkt alleen me mail nog niet en me msn maar dat los ik nog wel op

Hehe Natasja,

Ik had net een stuk van 3 meter aan literatuur getiept ,zie ik in één keer je laatste post staan dus dan maar een ultra korte versie daar van.
Het probleem is bij jou niet het internet maar dat je troubleshooter systeem in Windows 7 niet werkt.

Kijk dan maar even op zijn minst of je deze 3 services,

Diagnostic Policy Service
Diagnostic Service Host
Diagnostic System Host

Bij de services het opstart type - handmatig hebben.

Van dat internet had ik je dat ook wel kunnen vertellen ,dat zal voor 9 van de 10 keer aan de DNS servers van je provider liggen.
Wat je ook de netwerk troubleshooter had kunnen vertellen als dat troubleshooter systeem bij je had gewerkt.

Dat is een uitgebreid systeem en voor de meeste problemen die je in windows tegen zal komen kun ook zelf nog eens een troubleshooter maken.
Dus ook voor msn en mail als die niet al aanwezig zijn.

:):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan