De Sims 2 cd/dvd probleempje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElmigoMG

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo
ik heb de Sims 2 Villa & Tuin Accessoires, en met de cd van dit accessoires pakket moet ik de Sims 2 starten. Als ik deze cd plaats dan duurt het heel lang voor er eindelijk iets gebeurt, en als ie dan eindelijk klaar is geeft hij een foutmelding: de echtheid van de cd/dvd kon niet worden bepaald. Maar het is de originele cd die ik in de winkel heb gekocht.
Foutmelding: Image1.jpg
Wat kan er fout zijn gegaan?

Probeer het volgende;
Deze Computer -> rechtermuisknop op je cd station -> verkennen -> Setup.exe

Is de basis installatie van de Sims ook origineel en gekocht?

Is de basis installatie van de Sims ook origineel en gekocht?

Staat in de laatste zin ;)

@ TS,

Wat als je de cd/dvd even opschoont?

Heb je cd/dvd emulatie software draaien? (o.a. Daemontools, Alcohol) even uitschakelen.

Ja, de Sims en alle uitbreidings- en accessoires-pakketten zijn origineel. Voorheen heeft deze het altijd al gedaan maar nu ineens niet meer. Net als Grand Theft Auto IV die het ineens helemaal niet meer doet. En ik zie in deze computer bij het cd/dvd station ook geen Sims 2 of GTA 4 icoontje staan, die ik normaal wel zie staan. Grand Theft Auto IV start al helemaal niets meer van op, en de Sims 2 krijg ik een foutmelding bij wat ik dus vertelde.

Elmigo

Hoi, ik heb precies dezelfde probleem.
weet iemand hoe het wel opgelost kan worden?

Probleempjes heeft al een goede tip gegeven in post #4 m.b.t. emulatiesoftware.

Deze uitbreiding van The Sims 2 is beveiligd met SecuROM v7. Deze beveiliging herkent programma's zoals CloneCD en BlindWrite (met name de EZ-Play emulatie).

Verder kan deze beveiliging nog conflicten geven met DAEMON Tools en Alcohol 52%/120%.

Verwijder deze programma's eens van je PC indien je ze geïnstalleerd hebt en probeer het dan opnieuw.

In sommige gevallen moet je het een paar keer proberen voordat het lukt. Klik dus op "Opnieuw proberen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan