De sims 2 - Directx 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anna17

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo beste mensen! Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen, ik begin langzaam maar zeker gek te worden.

Ik speel al tijden de sims 2. Een half jaar geleden kocht ik een nieuwe laptop, dell inspiron 1720 en ook daar werkte de sims prima op. Totdat ik het uitbreidingspakket 'Appartmentlife' ging installeren. Ineens gaf het spel een foutmelding over Directx 9 (die is jullie vast wel bekend). Uiteindelijk heb ik toen IETS gedaan, waardoor het spel weer werkte. Ik weet echter niet meer wat dat 'iets' was.

Ik heb mijn laptop van de week opnieuw geinstalleerd en nu heb ik dus weer precies hetzelfde probleem. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb directx 10 op mijn laptop staan, maar las ergens dat vista dat automatisch installeert en dat ook geen probleem hoort te zijn. Verder heb ik de noCDcrack gewoon in TSbin geplaatst.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,
Anna

Probeer het spel eens uit te voeren in de compatibiliteitsmodus xp sp2.

Rechtsklik op het icoon van het spel en kies voor compatibiliteit. Daar kan je dan kiezen voor xp sp2.

Helaas, dit werkt ook niet.. krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ook uitvoeren als administrator werkt niet.

Heb je de patches voor het spel wel geinstalleerd? Zo niet, installeer eerst the sims 2 en vervolgens de uitbreidingen die je erbij wilt. Pas daarna gooi je de patch van de laatste uitbreiding eroverheen. Het probleem zou nu verholpen moeten zijn.

De patch haal je hier: http://thesims2.ea.com/update/

Bij eventuele meldingen van vista, kiezen voor doorgaan.

Zou wel handig zijn als je ook even aangeeft wat je dan nu gedaan hebt en wat er nu precies fout gaat.

Ik heb gewoon de patch geïnstalleerd, die van apartmentlife. En wat er nu fout gaat is precies hetzelfde las net. Dezelfde foutmelding over directx 9.

Ok, zou je me de specificaties van jou laptop willen geven, want er zijn van jou laptop vele verschillende versies en combinaties van de hardware.

De specificaties kan je vinden met het programma everest, het gaat dan met name om het moederboard, processor en de videokaart. Aantal mb's geheugen is ook handig om te weten.

Of je gaat even hier naar toe met de laptop: www.canirunit.com

Zoek het spel op in de lijst (The sims 2 dus onder de t) en de uitbreiding staat er met een beetje mazzel ook. Klik daarna op de grote knop en er word gekeken of er ergens een probleem is met de hardware die het spel misschien niet aankan. Je ziet dan ook wat er in de laptop zit.

De uitbreidingen vragen namelijk meer van je laptop dan alleen het originele spel.

Trouwens, doet het spel het wel als je alleen het origineel installeerd?

Ik heb nu alle spellen achter elkaar geïnstalleerd, maar de vorige keer begon dit probleem pas bij apartment life. Daar voor had ik nergens last van.

Volgens die site kan mijn laptop het spel aan. 'Congratulations, your computer exceeds the minimum specification required to run this game.'

Ik weet echt waarom het spel het nou niet doet. De vorige keer had ik echt precies hetzelfde probleem en ineens deed het spel het weer..

Ok, dan weet ik nu dat het bij appartmentlife misgaat, maar wat zijn de antwoorden op de rest van de vragen die ik stelde?

Ik wil je graag helpen, maar dan moet je me wel de info geven waar ik om vraag....

Oh sorry, er stond OF ga naar die site, dus ging ik naar die site ipv ook met Everest. Ik ga het zometeen even opzoeken, ogenblikje.

Super!

Edit: Het gaat me nu voornamelijk om de videokaart. Waarschijlijk is die de boosdoener en heb je daar de laatste drivers voor nodig.

Laatst bewerkt:
Veld Waarde
Computer
Computertype Op ACPI x86-gebaseerde PC (Mobile)
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 7.0.6001.18000
DirectX DirectX 10.0
Computernaam PC_VAN_ANNA
Naam gebruiker Anna
Aanmeld Domein [ TRIAL VERSION ]
Datum / Tijd 2008-10-16 / 19:06

Moederbord
CPU Type Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T8100, 2083 MHz (10.5 x 198)
Moederbordnaam Dell Inspiron 1720
Moederbord Chipset Intel Crestline-PM PM965
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
DIMM1: Samsung M4 70T5663QZ3-CE6 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM3: Hynix HYMP512S64CP8-Y5 [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Phoenix (04/21/08)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 8600M GT (256 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce 8600M GT (256 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 8600M GT
Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB]

Multimedia
Geluidskaart SigmaTel STAC9205X @ Intel 82801HBM ICH8M - High Definition Audio Controller [B-0]

Opslag
IDE controller Intel(R) ICH8M SATA AHCI Controller - 2829
IDE controller Intel(R) ICH8M Ultra ATA Storage Controllers - 2850
IDE controller Ricoh Memory Stick Controller
IDE controller Ricoh MMC Host Controller
IDE controller Ricoh xD-Picture Card Controller
Opslag controller A1K05LE7 IDE Controller
Opslag controller Microsoft iSCSI-initiator
Harde schijf ST9160827AS ATA Device (160 GB, 5400 RPM, SATA-II)
Harde schijf ST9160827AS ATA Device (160 GB, 5400 RPM, SATA-II)
Optische Station OFK 2RG16ZGP SCSI CdRom Device
Optische Station TSSTcorp DVD+-RW TS-L632H ATA Device (DVD+R9:4x, DVD-R9:4x, DVD+RW:8x/8x, DVD-RW:8x/6x, DVD-RAM:5x, DVD-ROM:8x, CD:24x/24x/24x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) [ TRIAL VERSION ]
D: (NTFS) 152624 MB (121482 MB vrij)
E: (NTFS) 10239 MB (5804 MB vrij)
Geheugencapaciteit [ TRIAL VERSION ]

Invoerapparaten
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Toetsenbord Standaard-PS/2-toetsenbord
Muis Dell Touchpad
Muis HID-compliant muis
Muis HID-compliant muis

Netwerk
Primair IP-Adres [ TRIAL VERSION ]
Primair MAC-Adres 00-1F-3B-BC-BA-09
Netwerkkaart Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
Netwerkkaart Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Netwerkkaart Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN (192. [ TRIAL VERSION ])
Modem In-Build Conexant Type 2 modem

Externe apparaten
Printer Adobe PDF
Printer Canon MP210 series Printer
Printer Microsoft XPS Document Writer
Printer Verzenden naar OneNote 2007
FireWire controller Ricoh RL5C832 IEEE1394 Controller (PHY: Ricoh RL5C832)
USB1 controller Intel 82801HBM ICH8M - USB Universal Host Controller [B-0]
USB2 controller Intel 82801HBM ICH8M - USB2 Enhanced Host Controller [B-0]
USB2 controller Intel 82801HBM ICH8M - USB2 Enhanced Host Controller [B-0]
USB-apparaat Dell Truemobile 355 Bluetooth + EDR
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Laptop Integrated Webcam
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
Batterij Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode
Batterij Microsoft AC-adapter

DMI
DMI BIOS Leverancier Dell Inc.
DMI BIOS Versie A08
DMI Systeem Fabrikant Dell Inc.
DMI Systeem Product Inspiron 1720
DMI systeem Versie
DMI Systeem Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI System UUID [ TRIAL VERSION ]
DMI Moederbordfabrikant Dell Inc.
DMI Moederbordproduct 0UK437
DMI Moederbordversie
DMI Moederbord Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI chassisfabrikant Dell Inc.
DMI chassisversie
DMI chassisserienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI chassiskenteken [ TRIAL VERSION ]
DMI chassistype Portable

Ik hoop dat hier voldoende informatie in staat. Heb er niet al te veel verstand van.

Jep absoluut!

Ok een 8600M gt dus.

Daarvan gaan we de nieuwste drivers installeren.

Je nieuwe drivers kan je hier downloaden: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Kies hier de tweede optie zodat de site zelf kijkt welke je moet hebben. Sla het bestand op op je buroblad, nog niets mee doen!

Maar let op, je moet eerst je oude drivers verwijderen! Dit kan via configuratiescherm en dan heet dat bij Vista geloof ik geinstalleerde programma's of iets in die geest. Je kan daar in ieder geval programma's/software van je laptop verwijderen.

Verwijder daar de Nvidia drivers.

Start de pc opnieuw op (beeld ziet er raar uit nu maar dat is normaal) en installeer de driver die op je buroblad staat.
Start nog een keer opneiuw op en probeer of het spel nu wel werkt.

Mocht je nu niet helemaal zeker zijn van je zaak, dan kan je hier nog de nodig info lezen over het installeren van nieuwe drivers: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=296201
Let wel even op dat bijvoorbeeld de site van Nvidia er nu anders uitziet dan in dit topic en dat optie 2 toen nog niet aanwezig was.

Ik ga het proberen. En moet ik klikken op graphics drivers of motherboard drivers?

Edit: Oh, ik neem aan graphics.

Product Current
Installed Driver Recommended
Driver
NVIDIA GeForce 8600M GT 175.97 Dell requires that you download the driver for your GPU from their support site.

You can find more information at: http://www.dell.com/.

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's.

Dat staat er dan. Dus ik download de driver van de dell site. Volgens mij heb ik die driver daar pas gedownload, maar het valt te proberen..

Laatst bewerkt:
Ok, laat het me maar weten!

Lukt het niet zoeken we de juiste driver even ergens anders.

Ik krijg de driver niet verwijderd. Hij geeft een stuk of 3 foutmeldingen, vervolgens zegt 'ie dat ik de laptop opnieuw moet opstarten en als 'ie opnieuw is opgestart, geeft het aan dat de installatie voltooid moet worden en dan is de driver (weer/nog) geïnstalleerd. Het spel werkt ook nog niet.

Ok, probeer dan bij uitzondering de nieuwe driver er eens overheen te zetten.

@ iedereen
En misschien zweeft er nog iemand op het forum die een bjidrage kan leveren?

HIJ DOET HET!!!!
Het blijft een raadsel. Ik dacht net, goh laat ik het spel nog één keer opnieuw installeren, en jahoor, hij doet het. Ik snap er niets van, dit is de vierde keer dat ik het spel installeer. Maargoed, ik ben blij! Ga dit dus nooit meer deinstalleren, pas als de sims 3 er is, haha. Alsnog bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan