De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Brit

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2011
Bij het opstarten van SPSS (statistiek programma) kreeg ik vorige week plotseling de volgende melding:

C:\Program Files\IBM\SPSS\Statistics\19\stats.exe

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie.

Ik werk met windows 7.

Stappen die ik tot nu toe zonder resultaat heb ondernomen:
- programma openen in veilige modus
- programma verwijderen en weer opnieuw installeren
- computer opnieuw opstarten
- Systeemherstel, echter was niet mogelijk door het ontbreken van herstelpunt.

Welke stappen kan ik verder nog ondernemen om dit probleem te verhelpen?

Welkom bij Helpmij.nl, Brit :) Ik verplaats je vraag naar de Windows 7 sectie, daar kom je vanzelf uit als je de link in de e-mail gevolgd hebt.

Wat zegt support bij SPSS. Gezien de prijs van het pakket mogen ze er ook wel iets voor doen.

Ik heb de studenten versie van SPSS, die is gelukkig niet zo duur.. Het probleem heeft zich gek genoeg heel plotseling voorgedaan. Een week geleden deed het programma het nog. Ik heb overigens ook al gekeken of ik last had van een virus, maar daarvan was geen spraken.

Ik vond dit op een ander forum: Heb hetzelfde probleem namelijk.
The solution to resolve the famous Side-by-Side configuration error after installing IBM SPSS 19 in Windows 7.

After the installation of the IBM SPSS 19, in some cases, the system returns you a Side-by-Side error related to the C++ Redistributable 2005.
To resolve this problem you need to run the VC Redistributable x86 that is available in the IBM SPSS local local installation folder located under C:\Program Files\IBM\SPSS\Statistics\19\VC8\Vcredist_x86.exe .

After doing this, the application should run without problem.

Welkom bij helpmij.nl, enzoverder :) Het is normaal de bedoeling dat je een eigen vraagbstart voor je probleem, maar in dit geval draag je een mogelijke oplossing aan. Rest mij een vraag: heb je het zelf al geprobeerd en heeft het geholpen? Oh. Dat zijn er twee :)

After the installation of the IBM SPSS 19, in some cases, the system returns you a Side-by-Side error related to the C++ Redistributable 2005.
To resolve this problem you need to run the VC Redistributable x86 that is available in the IBM SPSS local local installation folder located under C:\Program Files\IBM\SPSS\Statistics\19\VC8\Vcredist_x86.exe .

After doing this, the application should run without problem.​

Dit wilde ik doen, maar onder C:\Program files\IBM\SPSS\Statistics\19\VC8 vind ik alleen Vcredist_x64 in plaats van Vcredist_x86.exe Om toch iets te doen heb ik deze geopend, maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

Error 1935. Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het onderdeel policy .8.0 Microsoft.VC80.MFC.type="win32-policy.version="8.0.500727.4053,publicKeyToken="1fc8b3b9a1e3b",processor Architecture="amd64". Zie Help en ondersteuning voor meer informatie.

Ik begrijp dat er iets niet overeenkomt mijn mijn processor, maar weet nu helaas niet goed wat ik moet doen.

Probleem is dus nog niet opgelost!

En de opmerking: "zie help en ondersteuning voor meer informatie" leidt ook tot niets?

"help en ondersteuning" geeft vooral algemene tips en heb vooralsnog nog niet de juiste tip gevonden

De link met verschillende mogelijkheden van mumzel leverde niks op. Toch is het me gelukt om het programma werkzaam te krijgen. Er zijn drie stappen die ik heb ondernomen, waarna hij het weer werkte. Helaas weet ik niet goed welke stap geholpen heeft.

ten eerste heb ik alle Microsoft Visual C++ Redistributable en het programma zelf gewist.

1. downloaden en installeren van Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86)
2. Downloaden en installeren van MSXML 4.0 SP2 Parser and SDK
3. opnieuw installeren van SPSS 19 onder C:\Program Files (X86)\, i.p.v C:\Program Files\

Nu loopt hij weer als een zonnetje!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan