De volgende datum is op ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sbach
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sbach

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Hallo,
Voor het volgende probleem heb ik nog geen oplossing

Ik moet voor mn werk een kalibratieprogramma maken met de volgende mogelijkheid om een lijst te printen van de eerstvolgende kalibratiedata.

In een nog te maken tabel heb ik de volgende velden
- datum van de 1ste kalibratie
- Kalibratiefreqentie (in maanden)
- datum uitgevoerde kalibratie
- datum volgende kalibratie

In het veld "datum volgende kalibratie" moet dan steeds de volgende kalibratie datum komen, afhankelijk van de 1ste kalibratie, systeemdatum en kalibratie freqentie en niet van het veld "datum uitgevoerde datum".
Liefst nog een melding indien datum volgende kalibratie is overschreden indien geen kalibratie is gedaan. Maar ik ben al blij als ik al iets heb om aan te werken

Ik hoop dat dat dit duidelijk genoeg is voor een reactie.
Bedankt in ieder geval.

Sbach

Als ik het goed begrijp, is de datum van de 2e kalibratie afhankelijk van de datum 1e kalibratie+frequentie.
Die berekening kun je in een query opnemen, waarbij je alleen maar de velden bij elkaar hoeft op te tellen. In jouw geval wordt dat dan iets als:

Datum volgende kalibratie: [datum van de 1ste kalibratie] + [Kalibratiefreqentie]

Je hoeft het veld Datum volgende kallibratie dus eigenlijk niet eens op te nemen in je tabel, om er toch over te kunnen beschikken.

De waarschuwing die je graag wil zien, kun je op een formulier regelen, waarbij je de Datum volgende kalibratie vergelijkt met vandaag. (in vogelvlucht...)

Michel

Hoi,

Ik heb in mijn programma ook een calibratie systeem lopen. Eerste calibratiedatum wordt ook geregistreerd maar meer voor historische doeleinden. De eerstvolgende calibratie datum wordt dan bepaald op [eerste datum]+[calibratietermijn]. Dat levert een datum op waarop het middel opnieuw gecalibreerd dient te worden.

Na calibratie dient een calibratierapport ingevoerd te worden met
a) de datum dat de calibratie is uitgevoerd
b) de nieuwe calibratietermijn (dit kan fluctueren, afhankelijk van de resultaten)
c) een scan van het calibratierapport (de resultaten)
Wordt aan 1 van deze gegevens niet voldaan, dan blijft het middel terug komen op de calibratieplanning als niet gecalibreerd. Blijft 'ie daar een maand staan als niet gecalibreerd dan gaat automatisch een mail naar de QA-manager en de productiemanager dat het betreffende middel teruggetrokken moet worden en niet meer gebruikt mag worden.
Worden de 3 gegevens wel ingevuld, dan verschijnt het middel op de planning als gecalibreerd met de nieuwe, volgende calibratiedatum, gebaseerd op de datum van calibreren en de termijn

Misschien heb je er wat aan.

Zqwiqly.

Bedankt voor de reacties, maar ik ben er nog niet helemaal uit:

De nieuwe kalibratiedatum is bij ons niet afhankelijk van de laatst uitgevoerde datum + frequentie maar van de 1ste kalibratiedatum + frequentie
In een tabel geef ik beide aan, probleem is nu om steeds de volgende kalibratiedatum te bepalen. Deze is dus niet afhankelijk van de werkelijk kalibratiedatum.

Waar ik dan heen wil:
1) In een overzicht moet te zien zijn welke meetmiddelen nog gekalibreerd moeten worden na ingave van een jaartal.
2) Rapport kalibratie na ingave Id meetmiddel

Nu heb ik alleen de beginnerscursus gehad...
Het fijn zijn als ik verder op weg wordt geholpen met het probleem van het bepalen van de nieuwe geplande kalibratiedatum
Overzicht en rapport lukt me wel, denk ik

Sbach

Hoi,

Even uit het hoofd:
Met een While loop zou je kunnen bepalen wanneer de kalibratiedatum groter is dan de huidige datum. Iets in de geest van:

Kalibratiedatum = Begindatum
While kalibratiedatum < Date() Do
Kalibratiedatum = DateAdd ("m", [Frequentie], [Kalibratiedatum])
Wend
Nieuwe datum = Kalibratiedatum

In deze loop tel je elke keer de frequentie op bij de kalibratiedatum (die als beginwaarde) de eerste datum heeft, net zolang totdat de kalibratiedatum groter is dan de dag van vandaag.
De uitkomst is dan de nieuwe kalibratiedatum.

Zqwiqly.

Hoi Zqwiqly,

De While loop is precies wat ik zoek. Met een button schrijf ik de var weg in een datum veld.
Ook de voorwaarden voor een nieuwe kalibratie rapport is ook waar ik zeker wat aan heb.

Mijn dank is groot :thumb:
Dank je.

Sbach

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan