De waarde van fantasie domein extensies

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Kan iemand hier een zinnig woord over zeggen? Tegenwoordig zijn er vele "fantasie" domeinnaam-extensies beschikbaar, bv domeinnaam.lol . Er zijn ook zinniger relevante extensies voor informatieve sites zoals bv .guide of .tips
Wat is de rankingwaarde in vergelijk met de bekende "gewone" extensies .nl, .com, .net, .eu etc? Of worden die "rare" namen door google genegeerd zoals bv de redirects .tk ook genegeerd worden?
Of gaat het zolangzamerhand toch veel meer om de inhoud en maakt de extensie niet zoveel meer uit?
In mijn geval zijn alle gebruikelijke extensies voor een bepaalde gewenste naam al in gebruik en zijn er alleen nog maar die fantasienamen over. Kan dus bv domeinnaamXX.tips puur op de inhoud van de site opboksen tegen diezelfde naam .nl of .com?

Mij lijkt dat ze lager scoren dan de bekende TLDs. Niemand kent deze extensies nog en zal er niet aan denken om dit achter je bedrijfsnaam te typen. Ik ben eerlijk gezegd ook nog geen enkele keer een dergelijke site live tegengekomen.

Niemand kent deze extensies nog en zal er niet aan denken om dit achter je bedrijfsnaam te typen
Maar is die (nu nog) menselijke onbekendheid ook relevant voor google? (Als je er zelf voor zorgt dat de content goed op SEO-orde is en dat er voldoende traffic is door allerlei linken en het rondbazuinen). Ik type zelf nauwelijks nog handmatig een naam in, de naam zit al in het geheugen, zoniet dan loopt vrijwel alles via zoekmachines.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan