de website inhoud bepaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpommes

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
127
het is een btj moeilijk uit te leggen waarvoor ik nodig heb dus ik geef gewoon een voorbeeld.
stel je voor:

een form met een browser een button.
stel dat die browser naar een "blank" page gaat met de text :ga maar verder.
als je dan op de knop drukt gaat ie naar volgende form.
als de text op de website: stop is
gaat hij niet verder.. kan dit? is dit erg moeilijk? ben nog aan het leren.


+

hoe run ik een program die in de zelfde map zit als mijn .exe?
shell ..........
 
Code:
shell app.path & "\" & "mijnprog.exe"

voor de rest, je wilt dus de TEXT uit ee browser lezen, en vervolgens doen wat die text zegt?
Nou, dan zal je de CONTENT van die pagina moeten downloaden (of kijken wat de current page is) en met die informatie dingne doen.
 
Code:
shell app.path & "\" & "mijnprog.exe"

voor de rest, je wilt dus de TEXT uit ee browser lezen, en vervolgens doen wat die text zegt?
Nou, dan zal je de CONTENT van die pagina moeten downloaden (of kijken wat de current page is) en met die informatie dingne doen.

hmm. ik kan wel btj proberen uit te leggen. het is voor een spel. ik ga een launcher proberen te maken. alleen dan wil ik dat je op de website kan zien of er updates zijn. zo ja moet hij de updater.exe starten. zo nee moet hij het spel.exe starten.
 
ik heb het geprobeerd. maar het werkt niet.
zitten er nog declaration bij?
ik heb nu deze code:
Code:
Private Sub Command1_Click()
Shell "C:\Documents and Settings\XXXXXX\Bureaublad\yuh\ok.exe", vbNormalFocus
End Sub

en er een .exe van gemaakt en een bestandje ok.exe gemaakt. en ze in de zelfde map gezet. but it wont work.
 
Dit werkt perfect bij mij :)

Code:
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) _
    Handles Button1.Click
        Const fileName As String = "fileName.exe"
        If System.IO.File.Exists(fileName) Then System.Diagnostics.Process.Start(fileName) _
        Else MessageBox.Show("Bestand niet gevonden")
    End Sub

Kan je voor je website niet beter de info in de url verwerken ipv op de pagina zelf? Lijkt me heel wat handiger om mee te werken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan