De zoveelste pc die uitvalt tijdens opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dmooij89

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo Allemaal,

Ik ben al diverse fora's afgeweest om te kijken of er een topic is die mij kan helpen, maar helaas. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Packerd Bell I-media D2500 AIO en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Telkens bij het aansluiten van de voedingskabel (of bij het drukken op de power knop) gaan de fans draaien en plots stopt ie er gewoon mee om vervolgens weer opnieuw hetzelfde liedje te doen.
Hij stopt ermee als ik net twee seconden van de POST gezien heb, dus via F2 in de BIOS komen heeft ook geen enkel zin want je wordt toch weer uitgeknikkerd.

- Ik heb al een andere voeding geprobeerd, en andere aansluitingen van de voeding voor HDD en CD rom drive geprobeerd maar dit had geen resultaat.
- Ik heb al het stof uit de computer verwijderd, want de fans en de bridge zaten er vol mee in de hoop dat dit het probleem kan zijn. Ook niet..
- Ik heb zonder de HDD en CD ROM drive geprobeerd te starten maar dit geeft ook geen resultaat.
- Er zitten 2 geheugenbankjes van elk 2GB in van DDR2 en ik heb ook geprobeerd hier wat mee te spelen. het enige wat anders was is dat de computer spontaan begon te piepen als ik de pc probeerde op te starten zonder geheugen. (wat mij logisch lijkt)
- Ik heb ook de videokaart eruit gehaald, en de monitor aangesloten op de on-board VGA poort, maar ook hierbij geen ander resultaat.

Wie heeft een idee wat ik zou kunnen doen of waar het aan kan liggen? Ik heb al van alles geprobeerd.

De specificaties staan wel op de bovenstaande Packerd Bell website die ik aan de naam gekoppeld heb.

Groeten

Het zou ook je processor kunnen zijn, vaak valt die dan ook maarzo uit.
Een keer de processor koeler eraf halen, oude pasta verwijderen en nieuwe aanbrengen en vervolgens weer goed monteren.

Dat slaat nergens op, kijk in de BIOS naar de temps voordat je dit doet.

Laatst bewerkt:
naar de temps kijken gaat niet want hij word er steeds weer uitgeknikkert:( ik zou hetzelfde doen als sikkink

Inderdaad.. Hij valt vrijwel meteen weer uit nadat ik de power knop heb ingedrukt. Eerst draait de fan normaal, vervolgens begint hij enorm veel lawaai te maken en houd ie ermee op. Daarna begint ie zelf weer opnieuw.

Ik heb inmiddels een nieuwe laag pasta eroverheen gesmeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Geen verbeteringen helaas.

Spijtig genoeg kan dit ook aan je mobo liggen. :o

Wat mij op het eerste gezicht van het lezen vn je topic het geval lijkt ;)

Probeer de voeding is op een andere mobo aan te sluiten

geeft de pc een piep als deze aangezet word en (waarschijnlijk heb je het al gedaan) maar het batterijtje er een keer uithalen?

Ik heb gister inderdaad het batterijtje er even een keer uitgehaald, maar er ook weer meteen ingestopt. Heel even dacht ik dat het goed ging, maar daarna weer mis.

Ik heb later op de avond de computer opgestart zonder batterijtje, en dat werkte wel!
Moet dus nu alleen even zorgen dat ik een nieuw batterijtje krijg, en dan hoop ik dat de computer weer goed werkt!

Probleem opgelost dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan