Debian boot niet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter RikXP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo,

Ik heb net de alpha versie gedownload van debian, uitgepakt uit iso, en op een cd gezet.
als ik de cd in de computer doe boot hij niet van de cd. bios klopt.

ik heb de schijf in twee partities verdeeld met easeus partition master 3.5.

Weet iemand hoe ik dit zou moeten oplossen??

Alvast bedankt.

Gr. RikXP.

WOW, wat een snelle reacties!:eek:

Bedankt beide. Ik ga proberen om hem te branden met imgburn.

Groetjes, Rikxp.

Sorry voor m'n late reactie, maar ik heb het nog niet geprobeerd. (Had problemen met UPC). Ik ga het morgen proberen.

Groetjes, RikXP.

Twee opmerkingen: kijk eens of er na het opstarten van de CD ergens een optie zit media testen. Ten tweede zou ik met debian de partities indelen en niet met een ander programma.

By the way: is je computer zodanig ingesteld dat die van CD kan booten in plaats van de harde schijf?

Succes ermee! :thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo Lutz,

Misschien dat ik je vraag verkeerd begrijp, maar...
Ik kan geen partities indelen met debian, omdat ik debian niet aan de praat krijg.
Media testen kan darom dus ook niet.

De bios is goed.

Groetjes, RikXP.

Hoi RikXP,

ik denk dat je gewoon het *.iso image op cd hebt gebrandt als bestand. Maar in feite is het iso image, zoals de naam als zegt, een image, wat je moet branden. Dan komt het ineens goed. Dus je moet je brandprogramma vertellen, dat je een image wil branden.

Je mag een keer raden hoe ik het verschil heb geleerd :mad:

Misschien heb je anders nog een handige vriend de het image voor je kan branden?

Heb je al aan ubuntu gedacht? Da kan je een gratis CD bestellen.

Persoonlijk vindt ik Ubuntu makkelijker te installeren dan Debian.

Hoi beste helpers,

Ten eerste, Lutz: Ja, ik weet wat een iso is, en hoe je het moet branden.;):D

Ten tweede, Bertus: Ik heb gedaan wat je zij, en zonder resultaat. Helaas.:confused:

Weet iemand hoe dit dan wel moet?

Groetjes, RikXP.

In je aanvankelijke vraag schrijf je: uitgepakt uit iso
Wat bedoel je daarmee?
Normaliter zou een goed gebrande iso altijd moeten booten als de bios instellingen goed zijn.
Heb je de md5 sum van je gedownloade iso al vergeleken met die op de website, misschien is er iets mis gegaan bij het downloaden?

Wij weten toch allemaal dat een *.iso bestand een image is, wat wij niet hoeven uit te pakken? Gewoon als image op CD branden.:thumb:

Ik heb een oude pc waar debian op moet. Volgens mij kan die niet booten vanaf iso.

YES, Gelukt! Ik had Debian Alpha gedownload ipv I386.
Erg bedankt voor jullie hulp.

Alleen... Als ik de debian installatie wil starten, zegt hij: Kan win32-lader.ini niet vinden!:confused:
Terwijl het bestand gewoon naas de setup staat.
Met diverse forums kom ik ook al niet verder.
Weet iemand hoe dit kan??:)

Groetjes, RikXP.

Bedankt voor het zoeken, maar mijn diskettestation is kapot. (Het is ook altijd wat!;))
Het lampje brandt aan een stuk door, en hij pakt geen floppys. Volgens mij zijn de pinnetjes een keer verbogen.

Misschien wordt het tijd een nieuw, of een nieuwer, computer aan te schaffen? :cool:

Ja, misschien wel. Maar de pc is nog goed. Alleen het diskettestation is kapot.

Ik heb debian bootable gekregen, maar ik kan nergens de map instellen waarin hij moet worden geinstalleerd. Ik heb de schijf in meerdere partities gedeeld. Hoe doe ik dit?

Ik heb nog even uitgebreid zitten prutsen, en het is me gelukt om debian te installeren!!

Ik had Debian Alpha ipv Debian I386. I386 was bootable. Nog even geinstalleerd, en klaar was ik!!!

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes, RikXP.

Debian 'Alpha' daarmee wordt bedoelt, Linux voor het Alpha platform. En zoals je dat al gemerkt hebt, is dat een compleet anders iets als de Intel x86 platform ;)

Maar goed, het werk .. Suc6! verder :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan