Debian (LINUX) Webserver opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systematisch

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
12
Hallo forumleden,

Ik ben nieuw in het gebied LINUX. Onze servers hebben altijd goed gedraaid op Windows Server 2008 maar willen nu eens een server testen met LINUX, Debian. Wij willen met behulp van forumleden graag een goed werkende en beveiligde Webserver met LAMP opzetten, met mailserver en Webmin of IPSConfig. Het gaat hier om een Dell Poweredge 1750.

Nu zijn wij bezig met het indelen van onze harddisks. Het betreft een 18GB en 146GB harddisk. Nu hadden wij het zo in gedachte:

ext3:

200MB: boot/
10GB: / (basissysteem)
4GB: tmp /
4GB Swap

146GB: home/

Is dit een verstandige indeling? Of gaat dat niet lekker werken met Apache 2? Alle installatie modules willen wij installeren op de 18GB disk, en alleen de website bestanden willen wij op de 146GB opslaan.

Het is jammer dat er voor beginnende LINUXérs niet echt een uitgebreide HowTO op het net is te vinden, enkel alleen verschillende websites. Want volgens mij is deze ookal weer verouderd.

Met vriendelijke groet,
Systematisch
 
Laatst bewerkt:
Momenteel zijn onze partities ingedeeld en zitten we met een probleem dat wij niet kunnen downloaden van de Debian ftp servers?
 
Nogal een brede vraag dus.....
Bedoel je dat je geen iso om te installeren kan downloaden? Probeer eens http://ftp.nl.debian.org
Of bedoel je tijdens de installatie geen pakketten downloaden? Heel misschien heeft de debian installer dan geen drivers voor je netwerk kaart aan boord.....
Je hoeft overigens niet eerst te partitioneren, dat doet de debian installer ook. Je zou ook eens naar LVM (Logical Volume Management) kunnen kijken voor je partitionering, voor zover ik weet is dat wat flexibeler op de lange termijn.
Overigens is een aparte /tmp partitie niet nodig lijkt me.