Debian: Netwerkcontact zomaar verbroken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkforsoad

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Goedeavond mensen,

Ik heb sinds vandaag een frappant probleem met een van mijn servers. Hij komt namelijk prachtig online en ik kan toppie, zonder probleem verbinden en doen wat ik wil. Echter, soms (om het half uur / 3 kwartier) weigert meneer ook nog maar enig netwerkcontact te accepteren en is hij onbereikbaar voor iedereen. Een harde reboot is voldoende om hem weer online te krijgen. Hij is net vandaag nieuw geinstalleerd op Debian 5.0 dmv Netinstall CD.

Ik gebruik de huidige configuratie al 1,5 jaar en heb nog nooit een probleem ervaren. Ik kan het ook nergens terug vinden. Ik werk terminal via SSH. Iemand enig idee?

Server: 109.72.81.98

Groet, Simon.

Nu je opnieuw geinstalleerd hebt, Heb je toen dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden gehouden?

Daarnaast, (voor de duidelijkheid) heb je het probleem ook na herinstallatie?

en staat er niets in je /var/log/deamon.log met betrekking tot je netwerkkaarten?

Dag Ellasar,

Ja, alle gegevens zijn gelijk gebleven. Na de herinstallatie is het probleem gekomen. Dat is juist het gekke :-) Maar in het Gyrocenter vandaag niets gemerkt, totdat ik thuis kwam na 1,5 uur en echt data terug wou gaan zetten.

Zou deamon log eens lezen. Hmm nee, staat niets boeiends. Alleen een klein SQL foutje van mij vandaag, waarbij een databank crashte. Maar dat zou niet mogen zorgen voor volledige onderbreking van alle netwerkactiviteit. Daarnaast is dit totaal niet op het moment dat hij crasht, maar toen ik aan het werk was met het terugzetten van data. Pas een half uur later kwam het probleem.

Groet,

Simon

Overigens, wat mij op dit moment opvalt is dat het energieverbruik ineens enorm stijgt op het moment dat hij op zijn gat ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan