debian woody 3.0 + grafisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

rattaplan

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2000
hallo
ik heb de minimale woody 3.0 geinstalleerd .
ik start op met een bootdiskette en bekom dan aan de login.
ik kan probleemloos inloggen in de terminal ; maar ik geraak niet in het grafische schem.(commando =start X)
die ik het liefst zou gebruiken voor verdere persoonlijke aanpassing.
is er wel een grafische omgeving aanwezig in de minimale installatie , zoniet , hoe kan ik (met welk commando) de rest updaten zodat mijn debian 3.0 woody naar de laatste nieuwe versie kan(3.r4) updaten.
zodat ik debian kan verkennen
bedankt

bij een minimale installatie heb je geen x bij. het simpelste is om te installeren via het commando als root tasksel. Wat je ook kan doen is met apt-get install gnome x-window-system
als je gnome wil hebben ps ik ben wel niet zeker of ik ze allemaal heb dus als het niet werkt even wachten op volgende hulp of gewoon simpel tasksel en nemen desktop omgeving dan heb je ineens kde en al de extra's die je nodig hebt bv office wat games een browser.

Klopt bij minimale heb je geen grafische omgeving, maar wil je apt-get gebruiken als root moet je wel een internet verbinding hebben, dus je moet het even proberen.

apt get commandos

apt-get install pakketnaam - installeer pakket van online bron
apt-get remove pakketnaam - verwijder pakket
apt-get update - download de nieuwste pakketlijsten
apt-get upgrade - upgrade je hele systeem
apt-get dist-upgrade - upgrade je hele systeem,

maar eerst moet je altiijd apt-get update uitvoeren, je kan dus gewoon apt-get install kde of gnome doen.

Succes.

Laatst bewerkt:
ik heb bij mijn vorige keer even gewoon gnome geinstalleerd en x windows system zat er niet bij. Vond het ook raar.

Geplaatst door lamp
ik heb bij mijn vorige keer even gewoon gnome geinstalleerd en x windows system zat er niet bij. Vond het ook raar.
X-Windows is een grafische OS. En daarom kun je gnome(of kde) hebben.
Met andere woorden: Als je gnome hebt, dan heb je X-Windows.

Als je debian louter alleen voor het shell gebruik geïnstalleerd hebt, dan heb je geen X-Windows.

Verwar X-Windows niet met de Shell. Net als dat je op een pc puur Dos alleen kunt installeren of Windows(grafisch) die ook de mogelijkheid geeft om met de prompt te gaan werken. Zo ook met X-Windows kun je naar de shell(X-Term) gaan.

Dennis.

Laatst bewerkt:
probeer dan is apt-get install gnome op een mininale debian installatie je zal zien dat het niet werkt omdat je x window system mist.
Ik heb het meegemaakt persoonlijk vond ik dat x windows system een depencie van gnome mocht zijn. Spreek niet zonder dat je het zelf geprobeert hebt okey. Meschien is het nu wel een depencie van gnome maar toen ik het deed niet.

Ik ken debian heb ik lang mee gewerkt heb nu suse 9.2 :)

Toen ik apt-get install gnome deed had ik alleen geen inlogscherm, dus ik kon geen gnome of kde kiezen, maar dat kan je oplossen door apt-get install gdm te doen.

Als je apt-get gnome doet dan download hij alles wat gnome nodig heeft om het te kunnen opstarten, behalve dan gdm, dus vind het raar dat er geen x windows in zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan