• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Decimaal getal omzetten in tijd notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DLL

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2012
Berichten
62
Goedemorgen ik ben opzoek naar een formule die een decimaal getal omzet naar tijd. ( verkopen van vakantieuren)

Bijvoorbeeld verkopen uren.

Cel A1 staat -4,4
In Cel A2 wil ik dan -/- 4:24

Alvast bedankt
 
Excel kan normaal gesproken geen negatieve tijd weergeven. Je zal dan het 1904 datumsysteem moeten aanzetten. (staat ergens onder de opties)

PHP:
=TIJD(GEHEEL(A1);(A1-GEHEEL(A1))*60;0)
 
Je zou ook nog zoiets kunnen overwegen:
Code:
=TEKST(ABS(A1/24);"-u:mm")
 
Laatst bewerkt:
DLL, probeer ze alle maal maar eens uit (ook met positieve waarden, dan moet de - verdwijnen)
 
PHP:
=TEXT(ABS(A1/24);IF(A1<0;"-";"")&"uu:mm")
 
Goedemorgen ik heb nog een vraag.
Ik wil graag de tijd splitsen in uren en minuten. Zie bijlage.

In cel c2 staat de tijd in uren/minuten
In cel d2 wil ik graag alleen de uren
In cel e2 wil ik graag de minuten.

Helaas lukt het mij niet om de juiste waarde in deze cellen te krijgen. Wie kan en wil mij hierbij helpen?Bekijk bijlage Map2.xlsx
 
Top bedankt nog 1 vraag

In cel B33 komt een getal lager of hoger dan 0 te staan
Nu wil ik in cel B38 iets als b33 lager dan 0 moet er verminderen met komen te staan en als b33 hoger dan 0 is moet er in b38 verhogen met komen te staan. Als b33 0 is moet er in B38 ''-'' komen te staan.
 
Dat kan bv zo.

PHP:
=ALS(ISLEEG(B33);"";ALS(B33=0;"-";ALS(B33<0;"verminderen";"verhogen")))
 
Top het werkt.

Is het mogelijk om een drop down menu in excel te beveiligen. Dat men alleen de waarde kan selecteren die vast hangt aan de lijst dus handmatige invoer is niet mogelijk ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan