decimaal weg na UserForm_Activate

Status
Niet open voor verdere reacties.

remko63

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
:confused: ben een beginner
hallo ik heb een userform gemaakt meet daarin drie textboxen met daarin een code om van een punt een comma te maken, en twee decimalen achter de comma te krijgen. dit lukt wanneer ik de userfom open heb.
Heb de code om decimalen te verkrijgen in geplaatst als volgt

Private Sub UserForm_Activate()
TextBox1 = Format(UserForm1.TextBox1.Value, "0.00")

''TextBox2 = Format(UserForm1.TextBox2.Value, "0.00")
''TextBox3 = Format(UserForm1.TextBox3.Value, "0.00")

End Sub

wanner ik dit met een textbox doe gaat dit goed maar wanneer ik dit met TextBox2 doe lukt dit niet meer help wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

Hoi beginner,

TextBox2 = FormatNumber(UserForm1.TextBox2.Value, 2)
doet het een stuk beter.

Groet, Ed

Laatst bewerkt:
hoi ed

heb deze code er in geplaatst maar wanneer ik de userform opent krijg ik geen twee decimalen
vrgr remko

Dat kan ook niet, want de procedures worden pas doorlopen als je een TextBox Changed.
Probeer maar.

Groet, Ed

maar ik zou graag bij alle textboxen twee decimalen willen zine na het openen van de userform

groet remko

En je hebt ControlSource ingesteld zag ik. Als je dat eruit haalt heb je het meteen.

Garoetjes, Ed

Als je uitlegt wat precies je bedoeling is kan ik je misschien beter helpen.
Je kunt ook in cel B1 zetten:
=SUBSTITUEREN(A1;".";",") en vervolgens bij celeigenschappen>getal je decimalen bepalen.

wat ik graag wil is dat wanneer ik mijn userform open met UserForm1.Show dat

TextBox1
TextBox2
TextBox3

twee decimalen zichtbaar zijn bijv: 0,10 of 0,00 of 55,10

wanneer ik dit met de huidige code doe gebeurt dit niet

Met dit voorbeeld lukt het wel

End Sub

Maar bij dit voorbeeld gebeurt er niks

TextBox2 = Format(UserForm1.TextBox2.Value, "0.00")
TextBox3 = Format(UserForm1.TextBox3.Value, "0.00")

End Sub

hoop dat ik dit duidelijk heb weergegeven met vrgr remko

Code:
For i = 1 To 3
    Me("TextBox" & i) = Replace(FormatNumber(Me("TextBox" & i).Value, 2), ",", ".")
Next
End Sub

Hoi rudi
ik heb een code nodig die waneer ik mijn userform opent dat in mijn textboxen de getallen met twee decimalen zichtbaar word als ik nu een getal bijv: 1,10 in een cel heb komt er in mijn textbox wanneer ik mijn userform open 1,1 te staan , heb jou code geprobeert aan te passen maar ben daar niet in geslaagd
bedankt voor je reactie mvgr Remko

Met het voorbeeld dat je gepost heb is de controlsource weg die met de texbox verbonden was maar die wil ik juist behouden textbox1 met cel A1 enz .
Ik ben een beginner dus weet niet hoe ik deze op een andere manier dit tot stand kan brengen
groet Remko

Zoals eerder al aangegeven door Edwel moet je de controlsource verbreken om zo gebruik te kunnen maken van de Text-eigenschap van de Textbox. Hiermee kan je dan via VBA en met de juiste format de Textboxen vullen.

Code:
For i = 1 To 3
    Me("TextBox" & i).Text = Replace(FormatNumber(Cells(1, i).Value, 2), ",", ".")
Next
End Sub

Oké nu begrijp ik het ga ik verder niet meer probeeren het op deze manier te doen bedankt jullie bijde voor de uitleg groetjes remko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan