• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Decimalen bij getal als tekst =tekst()

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Wanneer ik 2 cellen combineer, een cel met tekst en een cel met getallen, dan gebruik ik de =tekst() functie.
Ik zit dan te knoeien met decimalen: er zijn getallen zonder decimalen en getallen met.

Hoe kan ik, via de =tekst() functie, de getallen tonen zoals ze zijn, dus de ene keer met, de andere keer zonder decimalen.

Zie screenshot.

Moet er iets toegevoegd worden aan die =tekst() functie?

Thanks!

Bijlagen

• SnagIt-27112021 063545.png
    SnagIt-27112021 063545.png
    14,4 KB · Weergaven: 30
Zonder tekst te gebruiken

Code:
=B1&" "&A1

Als je deze formule gebruikt kun je zelf bepalen of er toch een max aantal decimalen getoond mag worden

=B2&ALS(LENGTE(REST(A2;1))>3;TEKST(A2;"0,00");A2)

dit kan handig zijn als je ook een rekenkundige deling hebt met veel decimalen die niet belangrijk zijn zoals bij 33% in decimaal getal is 0,333333333333333333333
als je bovenstaande formule gebruikt wordt dat getoond met 2 decimalen.
door te spelen met het aantal decimalen dat in de REST uitkomst mogen zitten kun je daarna via tekst masker 0,00 of 0,0000 het aantal decimalen afdwingen dat getoond wordt.

de optie van JVeer lijkt het eenvoudigst als je geen voorwaarden hebt.

Zonder tekst te gebruiken

Code:
=B1&" "&A1

Zo hé !
Precies wat ik zocht.

Ik ga plekkie zoeken waar ik kan zitten schamen.
Wat zit ik dan al die tijd eigenlijk te *** met tekst bla-bla?
En dan achteraf met zoek en vervang EUR.0123,45 te wijzigen naar EUR.123,45
Zucht...

Heel hartelijk dank!

@roeljongman

Hartelijk dank voor de oplossing. Inderdaad, in mijn geval is de oplossing van JVeer het eenvoudigst.

Desalniettemin, nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan