DecisionCube

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Wie kan mij helpen.

Wanneer ik een programma wil starten, die ik heb geinstalleerd krijg ik de volgende melding:

The DecisionCube capacity is low. Please deactivate dimensions or change the dataset.

Ik gebruik Windows XP home edition.

Wie kan mij vertellen hoe ik dat moet veranderen?

Bij voorbaat dank.

Onne Veenstra

is dit bij elk programma of bij 1 bepaald programma.

Nee, het is bij een bepaald programma. Het is een programma om fietsroutes te maken.
Op mijn andere computer met XP werkt het wel.
Ik denk dat het een bepaalde instelling is die veranderd moet worden. Gezien de foutmelding

Onne

1. Open the DecisionCube's data set. This will trigger the bug.

Ja dat had ik ook gevonden. Maar ik kom daar niet uit. Vandaar mijn vraag op helpmij.

Weet jij hoe ik de DecisionCube moet openen? En wat ik daarna moet doen?
Ik kom daar niet uit hoor.

Daarom vraag ik of iemand weet wat ik hiermee moet.

Onne

deciscioncube

Is er nou niemand die antwoord weet op deze vraag?

Gr. Onne

Hoi !

De eerste link van @puppie geeft toch een duidelijke oplossing ?

Je hebt duidelijk een te grote page-file (virtueel geheugen).

Als je meer dan 1,5 Gig geheugen hebt kun je je virtueel geheugen rustig op 10 % zetten.

http://dv411.com/scratch.html

Ik neem aan dat het probleem dan verholpen is.

Anders de script onderaan de link in root van dat progje zetten.

Greetz,

Harry.

sorry dat ik het niet helemaal begrijp.
Ik ben niet goed in Engels. Hoe zet ik het virtueel geheugen kleiner, en hoe zet ik dat script in het programma?
kopieren en plakken lukt niet.

Onne

Is er dan niemand die mij verder kan helpen. Hoe ik dat script in het programma zet?

Onne

Is er dan niemand die mij verder kan helpen. Hoe ik dat script in het programma zet?
Onne

Wij werken ook nog bij een baas.....:o

Sorry dat ik een beetje doordram. Maar omdat mijn vraag steeds naar onderen zakt bij de vragen, was ik bang dat hij niet meer zou opvallen tussen de andere vragen.
Maar helaas lukt het mij niet. Het wisselbestand kan ik niet lager maken. Hij staat al op minimum van 2 MB. Ik heb RAM 2GB.
Het invoegen van dat script , daar snap ik geen snars van.
En om de computer van Kampen naar Dordrecht te brengen om hem voor 20 euro te laten repareren, gaat me te ver.

Heren bedankt voor jullie welwillendheid. Ik had gehoopt dat mijn probleem hier opgelost kon worden, maar dat is niet het geval. Jullie reactie's zijn mij te hard en te sneerderig.
Ik had gedacht dat juist "domme" computeraars hier goede antwoorden te kunnen vinden.
Maar helaas.

Ik zal wel zien hoe ik aan de juiste oplossing kan komen.

Gr. Onne

HOi !

Tja, da's jouw probleem !

Maar eh.....bij 2 Gig geheugen kun je het wisselbestand gewoon op 0 zetten, hoor !

Dit is juist de oorzaak van je probleem, zoals in de link van @puppie duidelijk wordt uitgelegd.

Dan ben je er m.i. van af.

Wat daar moeilijk aan is ontgaat me volledig.

Rechtsklikken op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - prestatie-instellingen - geavanceerd - virtueel geheugen - wijzigen - op 0 zetten - klaar !

Goed lezen is ook een kunst, en als je vind dat ik je alles voor moet kauwen.....

Greetz,

Harry.

decision

Voorkauwen hoeft niet. Goed lezen kan ik wel. Engels is minder.
Dat jullie mij die oplossing in Google aan de hand doen , dat had ik zelf ook kunnen bedenken.
Graag zou ik hulp hebben om het script toe te voegen in het progje.
Maar kennelijk is jullie dat te veel, om dat mij voor te kauwen.

Trouwens mijn wisselbestand blijft gewoon staan op de waarde die is ingesteld. Ik kan hem niet uitzetten.

Ik stel de vraag wel op ander helpsites. Die het niet erg vinden om een digibeet iets te moeten voorkauwen.

Gr. Onne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan