Decoden van speciale characters

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik krijg via een AJAX call een string terug die ik met jQuery's text method als inhoud van een element zet. Als deze string echter een zooi chinese tekens of dergelijke is, dan word die niet correct gedecode.

Dit krijg ik via mn HTTP request: "{\\f4 \u5e38\u89c1\u76ee\u6807\u914d\u7f6e}\u3002"
Dit verwhijnt in mn browser na het bovenstaande te zetten met .text(): {\f4 常见目标配置}

Ik neem aan dat er een standaard functie is om dit te decoden, maar kan deze zo niet direct viden.

Dus, wat wil je precies, en waarom? Ik ben een beetje in de war. De tekens die je binnenkrijgt zijn unicode-'escaped' characters.

Als deze string echter een zooi chinese tekens of dergelijke is, dan word die niet correct gedecode.
hoezo klopt dit dan niet, want het zijn toch 'chinese tekens'?

Wat zijn die {\f4 en } dan? Die tekens staan niet in de originele text.

Geen idee.

Ik denk dat dit het bijproduct is van je requested file.
Had je (zo niet, iemand anders) eerder al niet een keer een topic waarbij er rare data bij de AJAX output kwam? Het bleek iets van een spatie voor een <?php tag te zijn ofzo.

het zou me verbazen als de fout zat in wat ik binnen krijg. De text word terug gegeven via een extensie op de MediaWiki API (de da native encoding stuff van de API gebruikt). Een dergelijke encoding bug zou redelijk snel worden gevonden en gefixed. Anyway, zal toch ff debuggen voor de zekerheid.

Het enige wat ik verder kan verzinnen is dat de \f eigenlijk een form feed is.

De hele string zou dan zijn
Code:
{   formfeed   4    *characters*   }
wat natuurlijk een beetje raar is, maargoed.

Het kan ook zijn dat je AJAX call verkeerd is, override je de MIME type wel? En de character-encoding? E.g.

[JS]xhttp.overrideMimeType('text/plain;charset=utf-8');[/JS]

Laatst bewerkt:
Die stuff is er al voordat mn API module het resultaat output, dus het is in geen geval een JS issue, maar eerder iets met db encoding ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan