Deel geheugen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinvm

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Hallo,
Dit weekend probeerde ik een schone Windows 7 install te doen, en dit lukte telkens niet(bsod en nog heel wat foutmeldingen). Na wat zoeken op internet heb ik wat geheugenreepjes eruit gehaald. Ik heb er 4x 512 mb inzitten. Ik heb er 2 uitgehaald, uit de 2e en 4e slot. Nu kon ik Windows 7 zonder problemen installeren..
Ik las ook dat je daarna het geheugen er weer terug in kon doen en het gewoon zou werken, maar dit was bij mij niet het geval..

Toen er nog 2x 512 mb in zat werkte alles prima, maar later heb ik de andere 2 er weer bij gedaan. Opstarten gaat nog prima, maar ik kan geen programma's meer installeren en hij gaf steeds regelmatiger een bsod, waarna hij opnieuw opstartte. Na de 2 reepjes er weer uit te halen werkt alles weer goed..
Ik dacht dus dat de reepjes misschien kapot waren, maar het was dan wel toevallig dat ik juist de 2 goede eruit gehaald heb. Het zou wel fijn zijn als ik ze zou kunnen gebruiken, want 1 gb geheugen voor Windows 7 is niet heel fijn. Weten jullie misschien nog een verklaring?

Robin

Wat je kunt proberen is de geheugencontrole van Windows te gebruiken, dit kunt u doen door bij het opstarten van uw computer op F8 te drukken en om daarvoor te kiezen. Die test dient dan als controle, voor de verklaring dat uw geheugenreepjes stuk zijn, want ik denk dat die geheugenreepjes stuk zijn. Dan is daar helaas weinig aan te doen, maar als er nog garantie op zit, kunt u om nieuwe reepjes vragen, natuurlijk.

Wat je kunt proberen is de geheugencontrole van Windows te gebruiken, dit kunt u doen door bij het opstarten van uw computer op F8 te drukken en om daarvoor te kiezen. Die test dient dan als controle, voor de verklaring dat uw geheugenreepjes stuk zijn, want ik denk dat die geheugenreepjes stuk zijn. Dan is daar helaas weinig aan te doen, maar als er nog garantie op zit, kunt u om nieuwe reepjes vragen, natuurlijk.
Oke dankjewel. Ik denk dat er dan misschien 1 reepje kapot is, dus ik kan even kijken of 1 van de 2 het wel doet, dan kan ik die tenminste nog gebruiken. Ik vind het alleen wel raar dat Windows XP en Vista wel goed gedraaid hebben op die reepjes..

Dat is dan inderdaad misschien wel raar, is dat al lang geleden dat je Vista/XP hebt gedraaid? Of heb je Vista gebruikt zonder problemen, toen Windows 7 geinstalleerd en begonnen toen in een keer de problemen?

Ja, vorige week draaide ik Windows Vista en XP in dualboot. Had toen vrijwel nooit een bsod of iets anders geks.. Heb trouwens daarna nog Windows XP alleen erop gehad en dit was ook geen probleem.

Dan zou je haast denken dat Windows 7 het probleem is, maar dat lijk mij wel raar, eigenlijk...

Ja dat lijkt me ook raar.. Hij doet trouwens precies hetzelfde bij de 64-bit en 32-bit versie. Ik zal wel eens een geheugencontrole doen met alle 4 de reepjes erin. Is de functie op windows voldoende of kan ik beter iets als memtest gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan